Hal A lukket for ridning noget af dagen lørdag den 1. august

Hal A lukket for ridning den 1. august imellem kl. 09 30 11 30 Kl. 14 30 16 30

Kære medlemmer med E-kort

Hal A er lukket for ridning lørdag den 1. August imellem kl. 09:30 - 11:30 og igen om eftermiddagen kl. 14:30 - 16:30
 
Det er nemlig på lørdag den 1. august, at vi afholder vi vores første juniordag på SLR med Christina og Katrine i spidsen.
 
Der er stadig ledige pladser - se mere i linket nedenfor ?
https://www.slr-rideklub.dk/nyheder?nyhed=introdag-til-junior-aktiviteter-d-21-marts

Nyt fra SLR

Nyhedsbrev juli 2020
Siden sidst…
Alle medlemmer af SLR har modtaget nyhedsbrevet via mail den 15. juli. Har du ikke modtaget en mail, tjek dit spamfilter og/eller at du har opdateret os med den mail adresse, du bruger :-) Du kan altid kontakte os på mailen: bestyrelsen@slr-rideklub.dk 

Arbejdsdag i dansk sommervejr

SLR 60 årTrods vejrgudernes ihærdige forsøg på at spænde ben for projekterne lykkedes vi, ved fælles hjælp, med at komme i mål med en pæn del af listen. Et flot fremmøde sikrede nemlig, at både træfældning, beskæring af buske, soignering af stier og fliser samt tiltrængt maling flere steder blev fixet til UG.

Fra bestyrelsen og forhåbentlig også alle andre skal der lyde et stort tak til alle, der bidrog med arbejdet og efterfølgende med gode idéer. 


Højt til hest i regn og blæst

4. 5. juli hest pony spring C Anmeldelsesfrist d. 30 06 2020Efter måneders corona-stilstand stod knap 200 ekvipager atter på spring mellem regndråberne, da vi d. 4. og 5. juli bød velkommen til comeback på stævnefronten.

Vejret var dog langt fra nok til at holde hverken deltagere eller publikum væk, og med en solidt opbygget konkurrencesult fik vi både drama og flotte ridt på græsbanens udfordrende underlag. Det var præcis det springstævne, der skulle til for at kickstarte den forsinkede stævnesæson, og hvis det her blot var starten, så har vi rigeligt at glæde os til.


SLR-succes ved DM for hold

SLRs holdI Hjallerup formåede SLR´s sammensatte springhold d. 11. og 12. juli, at hoppe helt op på en samlet tredjeplads, og dermed ligger de lunt i svinget til en plads i efterårets finalestævne ved Riders Cup på Vilhelmsborg.

Det flotte resultat blev sikret af Sofie Møller Ellegaard på Catwoman XS, der med ærgerlige 8 fejl dog viste, at selv på en dårlig dag er bundniveauet højt.

Lidt bedre gik det for Marc Christensen på One 4 Camilla K, der med kun 4 fejl også viste gode takter, men helt fuldendt blev præstationen først med de to 0-ridt af Nanna Møller Ellegaard på Cindarella og Camilla Fliedner Ernst på Fiona Ask. Stort tillykke og hvor vi dog glæder os til at følge alle 4 ekvipagers jagt på mere DM-succes.


Championatlisten

SLRTil fans, beundrere og selvtilfredse resultatholdere er der altid et friskt overblik at hente på både hjemmesiden og Facebook.

Det kræver naturligvis bare at du indsender dine resultater til os, men hvorfor i alverden skulle du dog ikke gøre det?
Se mere her 



Det glæder vi os til… 

Forbudt for voksne!

juniordag 1. august 2020Få steder fylder fællesskabet så meget som i vores verden, og netop derfor har to af de mere erfarne kræfter sat sig for at udvikle det specifikt blandt klubbens juniorer.

Det gør de med en lang række sjove, hyggelige og spændende arrangementer både til hest og rytterne imellem. Det handler om sammenhold, men også om at udvikle sig selv og den glæde, man både får og giver i stalden og på banen.

Der er introdag d. 1. august med sidste tilmelding d. 27. juli, og hele projektet kan du læse meget mere om her

Dressur og neglebidning på SLR

Har du fået samlet dit hold
Søndag d. 9. august lægger Dressurens Venner – Cup vejen forbi SLR til den femte og næstsidste kvalifikationsrunde inden finalen.

Dermed er det her konkurrencen og udvælgelsen spidser til. Det lover godt for både dramaet og for lokale udbydere af pedicure der afgjort får afbidte fingre at pleje efterfølgende.

Med klassifikation som C-stævne er der dog også mange andre klasser i spil, og dem kan du stadig nå at tilmelde dig lige her


Fokus på miljøet

miljøtræning I disse miljøbevidste tider er vi hoppet med på vognen, og slår et slag for klimaet, men selvfølgelig på vores helt egen måde. Det handler selvfølgelig om miljøtræning med politihestetræneren Kristian, der gerne skulle bidrage til både et bedre og mere sikkert indeklima i stalde og ridehuse, samt markant mindre frustrationsrelateret mental overophedning.

Det er godt for hest, rytter og alle andre, og så er det lige så udfordrende, som det er brandhamrende sjovt. Derfor er alle hold i denne omgang også fyldt op, men bare rolig, der er flere på vej, så I alle får muligheden for at slå et slag for miljøet.

De mange særprægede udfordringer gør også arrangementet til god underholdning for tilskuere, og så kan man jo passende se, om man selv vil være med næste gang. Det kræver vidst et kryds i kalenderen d. 5. september kl. 9.00-13.00, så I er med fra første holds start.


30 % ekstra er mere end OK

FB 30 procent ekstra stoette
En god sponsor er en der træder til, når nøden er størst, og med coronaens økonomiske indflydelse er hver en ekstra krone i kassen meget velkommen.

Derfor glæder vi os over, at OK benzin nu skruer op for deres bidrag, og fremover giver 30 % ekstra oven i det normale sponsorat, hver gang du tanker. Det kræver naturligvis, at du har valgt SLR som din sponsorklub i OK´s app og på dit benzinkort, og det har du selvfølgelig…

Skulle du alligevel være lidt i tvivl, så se hvordan du gør her.


Hvornår var det nu lige..?

Stævner på SLR
Stævnekalenderen er dit overblik, uanset om du selv starter, eller om du bare vil være sikker på ikke at ride forgæves.

Hold dig opdateret her



Bestyrelsen ønsker alle en god sommer, til lands, til vands og i sadlen..

Kommende stævner på SLR

Stævner på SLR

Vi har pt 3 stævner lagt i kalenderen: Sommerdressur med Dressurens venner, Spring med individuelt distriktsmesterskab og Klubmesterskab 2020

 

8. - 9. august:
Sommerdressur med Dressurens Venner Cup 2020
Stævnet foregår som udgangspunkt udendørs med opvarmning i hal B/C.

29. - 30. august:
Spring for pony & hest med individuelt distriktsmesterskab
Stævnet holdes udendørs på græs med opvarmning på grus.

12. september: 
Klubmesterskab 2020
Stævnet holdes udendørs - se proportioner for mere info
Dressur & Spring

 

8. - 9. August: Sommerdressur på SLR med Dressurens Venner Cup

Har du fået samlet dit hold

Sommerdressur på SLR med Dressurens Venner Cup

Har du samlet dit hold? 
I weekenden holder vi sommerdressur på SLR med dressurens venner Cup 2020. Læs mere og tilmeld dig her 

 

30% ekstra i sponsorstøtte fra OK :-)

FB 30 procent ekstra stoette

Usædvanlige tider kræver usædvanligt gode nyheder!

OK og OK’s forhandlere giver os 30% ekstra i sponsorstøtte. Tak til alle, der støtter med benzinkortet eller OK’s app! Hver en krone tæller i klubkassen i øjeblikket!

Hver gang du tanker på dit OK Benzinkort, så støtter OK SLR med 5 øre. Jo mere du tanker, jo flere penge til din klub. Det koster ikke dig ekstra - OK betaler hele beløbet. Har du allerede et OK benzinkort, og vil se hvordan du støtter SLR her

Introdag til junior-aktiviteter d. 1. august

Christina og Katrine inviterer til introdag for junior ryttere på SLR den 1. august:

juniordag 1. august 2020

Kære Junior-ryttere

Vi er en lille gruppe, som gerne vil afholde nogle hyggelige, sjove og spændende arrangementer, særligt for de unge ryttere. Vi håber at junior-aktiviteterne fremover kan være noget de unge samles om og som kan styrke fællesskabet blandt de unge på SLR.

Derfor inviterer vi nu til en introdag, hvor de unge kan møde hinanden og prøve kræfter med nogle af de aktiviteter vi tænker kan være aller sjovest at lave sammen.

Dagens program består af Kvadrilleridning og ponygames. Mens ponyer/heste holder en pause midt på dagen, mødes vi i klubhuset og spiser frokost. Her skal vi også lave lidt teambuilding, så vi lærer hinanden at kende. Der afsættes tid så man kan nå at ride hjem/hente pony/hest før og efter frokost. Til frokost vil der også være mulighed for at stille spørgsmål og komme med ønsker til fremtidige junior-aktiviteter. Vi har en masse gode ideer i ærmet, men andre gode forslag er selvfølgelig velkomne.

Program

Kl. 9:30-11:30 Kvadrille (hold af 4-6 ryttere)

Kl. 12:15-14:15 Frokost og teambuilding

Kl. 15:00-? Ponygames (hold af 4-6 ryttere)

(Tiderne afhænger af hvor stor tilslutning der er til arrangementet, tidsplan og holdoversigt vil blive sendt til deltagerne på mail)

Junior-aktiviteterne er målrettet mod børn og unge, så alle er velkommen uanset alder.

Katrine Halkjær, som vil stå for undervisningen, har mange års erfaring med undervisning af ryttere på alle niveauer. Hun er fuld af gode ideer og sjove udfordringer, og sikrer at alle har det sjovt og får succesoplevelser - uanset hvor svær en opgave de står overfor.

Vi kan desværre ikke stille låne-ponyer til rådighed, derfor skal du have din egen pony/hest, part eller låne-pony med for at kunne deltage. Du skal kunne ride selv, i alle gangarter og navigere sikkert rundt blandt andre ponyer/heste. Vi vil forsøge at inddele holdene efter niveau, så alle får en god oplevelse.

Man kan vælge om man vil deltage hele dagen eller om man kun vil være med til en enkelt aktivitet og frokost.

Pris
Hele dagen inkl. frokost:

  • Medlem af SLR med e-kort: 300 kr.
  • Medlem af SLR uden e-kort 350 kr.
  • Ikke medlem af SLR: 400 kr

Enten formiddag/eftermiddag inkl. frokost:   

  • Medlem af SLR med e-kort: 225 kr
  • Medlem af SLR uden e-kort: 275 kr.
  • Ikke medlem af SLR: 325 kr

Tilmeldingsfrist: d. 27/7-2020 tilmelding er bindende og er først gældende når betaling er modtaget på mobilepay 32662 med angivelse af ”Junior-event” og navn på deltageren.

Derudover skal du sende en mail til aktivitet@slr-rideklub.dk med oplysninger om navn og alder på rytter, navn på pony/hest, nuværende niveau samt hvilke aktiviteter du ønsker at deltage i.

Tidsplan, holdinddeling og andet info vil blive sendt til deltagerne senest 2 dage inden arrangementet.

Vi glæder os til en hyggelig dag sammen med jer.

Mange hilsner fra Christina Skovmand og Katrine Halkjær.

 

 

Hjælperlisten til stævnet den 4. + 5. juli

Hjælperlisten

Så er hjælperlisten opdateret til stævnet, der finder sted i weekenden den 4. og 5. juli :-)

Se listen her

mvh

Springudvalget

Banetræning den 29. juni kl. 17:00 - 21:00

banetræning 29.06.2020 

Skal du starte springstævnet i weekenden den 4. - 5. juli og er du medlem af SLR?
- Så har du mulighed for at træne på vores stævnespring på græsbanen :-)

Den 29. juni kl. 17:00 - 21:00
Stiller vores udvalg springene ud på græsbanen. Det er muligt at komme forbi, og springe på den i tidsrummet kl. 17:00 - 21:00 hvis: 

  • Du skal være medlem af SLR
    (hav dit medlemsnr. klar, der vil være personer til stede, der vil spørge udvalgte medlemmer i stikprøvekontrol)
  • Du har E-kort (har du ikke e-kort, kan du træne i forbindelse med en af de faste træninger med Bente, Kenneth eller Niels)
  • Du må ikke springe alene, du skal min. have en hjælper/anden rytter med
  • Opvarmning skal ske på grusbanen

Det er også muligt at springe på græsbanen i forbindelse med en af vores faste underviseres træningsdage - kontakt underviserne direkte eller vores springudvalg direkte for mere information.

Kontakt springudvalget på mailen: ponyspring@slr-rideklub.dk se kontakt oplysninger på de faste undervisere her

Springstævne på SLR den 4. og 5. juli

4. 5. juli hest pony spring C Anmeldelsesfrist d. 30 06 2020

I weekenden den 4. og 5. juli holder vi springstævne for både pony og hest - se proportioner m.m. her

Kan du give et nap?
Vores springudvalg har brug for en hjælpene hånd til at afvikle stævnet. Opgaverne er meget forskellige, der er bl.a. brug for banepersonale, skrivere, tastere, nogle til sekretariatet og P-vagter. Se hvilke opgaver hvor og hvornår, som udvalget skal bruge hjælp til her. Så har du et par timer til overs, så vil vores udvalg meget gerne høre fra dig - du kan sende dem en mail: ponyspring@slr-rideklub.dk

Mvh.
din rideklub

Vi har fået ny sponsor: Equiwash

Kære medlemmer

SLR har fået ny sponsor - og det er med fordele for dig som medlem:

equiwash 400x600 slr15

15% PÅ VASK  OG REPARATION AF ALT DIT RIDEUDSTYR

Med Hent og Bring på hele sjælland er EQUIWASH hurtigt gået hen og blevet et hit. Som medlem hos SLR får du nu fast 15% rabat på alle ordre hos EQUIWASH. Vi afhenter hjemme hos dig selv, i klubben, i stalden eller hvor det måtte passe dig. At få vasket sine dækkener underlag mm. skal være en fornøjelse og let. 

Har du ikke lige en printer ved hånden? intet problem - brug vores digitale indleveringsblanket. 

Nemt og bekvemt, gå ind - opret din ordre og oplys blot i bemærkninger/kommentar dit SLR medlemsnummer, og få en fast rabat på 15%. 

Efter endt vask modtager du betalingslink på SMS eller E-mail. Og kan betale med mobilepay eller kort. Ønsker du ikke at benytte hent & bring, men i stedet kigge forbi vaskeriet eller blot betale kontant, så kig forbi vaskeriet.

EQUIWASH
Smørum Bygade 31
2765 Smørum

Hos EQUIWASH laver vi både vask, rens, hårfjerning og reparation. Se priser og afsend let din ordre digitalt direkte på www.equiwash.dk 

Arbejdsdag og debatmøde den 20. juni

Arbejdsdag og debatmøde den 20. juni

Arbejdsdag og debatmøde den 20. juni

Lørdag d. 20/6 inviterer bestyrelsen til arbejdsdag og efterfølgende debatmøde. Vi starter med fælles morgenmad kl. 09:00, og med hygge og gå-på-mod går vi derefter til dagens opgaver. Med sved på panden byder vi herefter på velfortjent frokost, og åbner for debatmødet omkring klubbens 60-års jubilæum næste år.

Vi håber på højt humør, bred opbakning og glæder os til at se jer. Husk, at der er ingen ansatte i SLR. Alt hvad der sker på SLR bliver til fordi vi løfter i flok i vores fritid, så vi håber at se så mange medlemmer som muligt til arbejdsdagen – for jo flere vi er, jo nemmere går det med at få SLR til at stå knivskarpt.

Send os meget gerne en mail med besked om du kommer og hvor mange I kommer, så vi kan sørge for, at der er mad og drikke til alle. Debatmødet starter kl. 14:00 med overskriften: SLR´s 60 års jubilæum 2021. Send os en mail på bestyrelsen@slr-rideklub.dk 

OBS!
I forbindelse med arbejdsdagen vil SLR´s faciliteter være lukkede i tidsrummet kl. 09:00 – 14:00

Ridehallerne genåbner den 8. juni

Ridehallerne åbner den 8. juni

Kære medlemmer

Vi har godt nyt til dig ?

Som led i fase 3 af genåbningen af Danmark, lukkes der nu op for indendørs idræt fra i morgen mandag den 8. juni. Det betyder, at vi kan genåbne vores ridehaller. Åbningen af ridehallerne sker naturligvis under samme forudsætninger som f.eks. åbningen af stævner og aktiviteter – at man overholder det gældende forsamlingsforbud samt sundhedsmyndighedernes retningslinjer og anbefalinger.

Link til aftaleteksten omkring genåbning af indendørs idræts- og foreningsliv.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

Vil du være med i maskinrummet i SLR?

Vil du være med i maskinrummet i SLR?
Klubben vil gerne invitere dig med ind i maskinrummet, og spørge om du kunne tænke dig og deltage i et af vores udvalg? Vi mangler dig!

Det særlige ved SLR er, at siden 1961 er klubben drevet frivilligt af medlemmer for medlemmer. Der er ingen ansatte til at drive administrationen, koordinere stævner, arrangere kurser eller alt det andet, der sker på SLR. Det er super vigtigt vi løbende laver arrangementer idet klubbens økonomi bl.a. er baseret på den indtægt det giver os.  Alt det der sker i SLR sker fordi vi har nogle ildsjæle, der lægger tid og kræfter i det, de brænder for. Men vi skal bruge flere – Er det dig?

 Vi vil gerne have flere resurser at trække på i vores udvalg for at fordele arbejdet på lidt flere hoveder i vores 3 aktive udvalg: Dressur udvalget, springudvalget og skovudvalget. Alder er ingen hindring.

Dressurudvalget
Står bag alle de fantastiske dressurstævner, der bliver afholdt på SLR. Udvalget laver i gennemsnit 4-6 stævner om året. Udvalget mødes ad hoc nogle gange om året, for at planlægge stævne aktiviteten. 

Springudvalget
Er dem der arrangerer alle vores springstævner – både hest og pony. Udvalget laver i gennemsnit 4-6 stævner om året og udvalget mødes ad hoc nogle gange om året for at koordinere stævne aktiviteten. 

Opgaverne i stævne udvalgene mangfoldige, det er lige fra at planlægge stævnedatoer, udskrive klasserne, servicere deltagere på mail, klargøring op til stævnet, afvikling af stævnet. Der skal også være plads til at der er nogen stævner man ikke deltager i. Desuden er det ofte sådan at man måske også gerne selv vil nå og ride en start eller 2, og det skal der være plads til. Vi husker samtidig og hygge os og der er et godt sammenhold og god stemning.

Skovudvalget
Er vores nyeste udvalg. Det er dannet af en række ildsjæle der står bag arbejdet med at etablere officielle ridespor i Lystrup Skov. Opgaverne i udvalget er primært, at koordinere og udføre arbejdet med ridesporet. 

Send en mail til os på mailen bestyrelsen@slr-rideklub.dk, eller ved at besvare denne mail, så kontakter vi dig og sætter dig i forbindelse med den udvalgsformand, der er der hvor du tænker du har lyst til at lægge dine kræfter. Har du ikke mod på at være en del af vores udvalg, kan du skrive dig på vores hjælper lister og hjælpe til i forbindelse med stævner, og andre aktiviteter i SLR.

Vi glæder os til at høre fra dig
Hilsner fra din rideklub

Springstøtter sælges - Budrunde

Til Salg
 
SLR har købt nye springstøtter - derfor sælger vi dem, da vi har taget ud af driften. De har tjent klubben i mange år på vores udendørs bane.
 
Der er 18 fuldt funktionelle støtter og 8 der trænger til noget arbejde/renovering, alle støtterne bør males. 
 
Det er taget ud af driften på SLR, da vi har brug for udstyr som både pony og hest kan springe på i alle niveauer. Det vurderes udfra en nærved hændelse, at foden på støtterne ikke lever op til det ønske for klubben. 
 
Vi ønsker kun salg til privat som spring eller reservedele til spring.  
 
Du kan besigtige udstyret på lørdag 6/6 -2020 mellem 9-10 på SLR. Derefter sender man sit bud til aktivitet@slr-rideklub.dk inden 10/6. kl 12.00
Højeste bud får direkte besked samme dag inden kl. 18.00.
 
mvh
bestyrelsen
 

Spring 1

 
spring 2
spring 3

Arbejdsdag på ridesporene i Lystrup Skov den 13. juni kl. 10:00

Skovudvalget

Arbejdsdag i Lystrup Skov på ridesporet den 13. juni kl. 10:00

Der er godt nyt fra skovudvalget!

Vores forslag til ridestier i den vestlige del af skoven er blevet godkendt af skoven. Stierne skal nu afmærkes og ryddes.

Derfor arrangerer vi en arbejdsdag i skoven den 13. juni. Vi mødes på P-pladsen ved spejderhytten på Lystrupvej kl. 10:00. Medbring arbejdshandsker, ørnenæb/rosensaks samt fornuftigt fodtøj.

Vi håber at se så mange af jer, der bruger skoven, og gerne vil have nogle gode stier at ride på, for jo flere vi er, jo nemmere er opgaven.

Du må meget gerne give en melding om du kommer - og hvor mange, på mailen: aktivitet@slr-rideklub.dk så vi kan sørge for at få det praktiske til at gå op :-)

Med venlig hilsen

Skovudvalget

Vil du have finpudset detaljerne i dressuren?

vil du have finpudset detaljerne

Hver mandag står Sanne Glargaard klar til at undervise ekvipager på alle niveauer. 
Sanne har erfaring med undervisning fra ponyryttere til landsstævne niveau for hest, og lægger stor vægt på grundridning og rytterens opstilling i  undervisningen. Det er vigtigt for Sanne, at der en god kemi mellem underviser og elever, og at undervisningen foregår på hestens præmisser.

Du kan kontakte Sanne på telefon: 23603989 og booke en tid

SLR Championat 2020

SLR

Kære medlemmer

Så er der åbnet for at indberette resultater til vores Championatsliste for 2020. I år gør vi det en smule anderledes end sidste år:

  • I år skal du nemlig selv indberette alle resultater selv via en formular på vores hjemmeside.
  • Vi har taget et bredere udvalg af discipliner for at afspejle de discipliner, klubbens medlemmer dyrker 

Der er flg. championater i Slangerup Lynge Rideklub i 2020:

  • Distance
  • Dressurhest
  • Dressur pony
  • Military hest
  • Military pony
  • Spring hest
  • Spring pony
  • Trec
  • Jagt hest
  • Jagt pony

Indrapportering
De opnåede resultater skal indrapporteres til SLR via en formular. Stillingen på championatlisterne vil løbende blive opdateret på SLR´s hjemmeside og på vores Facebook side.

Vi har lavet en udførlig vejledning til indrapportering samt omregning af point. Læs mere her

Mvh.
bestyrelsen

 

Al stævne aktivitet og indendørs aktiviteter fortsat i bero frem til 10. maj

På baggrund af myndighedernes seneste pressemøde, er al stævne aktivitet og indendørs aktiviteter fortsat sat i bero frem til 10. Maj.

Det betyder, at vores tiltag i forhold til ridehallerne og undervisningen vil fortsætte til 10. Maj, eller hvis andet bliver meldt ud fra myndighederne.

Se evt. mere om tiltagende her

Mvh
Bestyrelsen

Midlertidige foranstaltninger forlænges til den 13. april

Midlertidige foranstaltninger forlænges til den 13. april

Kære medlemmer

Som følge af pressemødet i går den 23. marts, er de indførte midlertidige foranstaltninger på SLR forlænget til og med d. 13. april.

Vi appellerer til, at alle tænker og handler hensynsfuldt og ansvarligt, at vi alle ykker sammen, og udviser samfundssind og solidaritet med hinanden. Nedenstående SKAL respekteres:

  • Begge ridehaller er lukket frem til den 13. april
  • Alle SLR´s udendørs faciliteter kan benyttes af medlemmer med gyldigt E-kort
  • Undervisning fortsætter, stadig med restriktioner og efter en plan- Se planen her
  • Der skal holdes 1 -2 meters afstand mellem alle der færdes på SLR
  • Man skal huske god håndhygiejne, og host og nys er ned i trøje eller albue
  • Husk, grupper på max 10 personer - husk at holde afstand
  • Føler du dig sløj, så bliv hjemme.

Vi holder jer opdateret

Har du spørgsmål, kan du altid kontakte os på mailen: bestyrelsen@slr-rideklub.dk

Pas på jer selv og hinanden i denne svære tid.

Mvh Bestyrelsen.

Midlertidig undervisningsplan gældene fra den 19. marts

Kære medlemmer

I kraft af myndighedernes restriktioner, har vi lavet en midlertidig undervisningsplan i samarbejde med vores undervisere. Kontakt jeres underviser og aftal nærmere, underviserne vil også opdatere vores Facebook gruppe med tider for undervisning m.m. 

Mandag
Dressurundervisning
Sanne Glargaard
(om eftermiddagen)

Tirsdag
Springundervisning
Kenneth Ernst

Onsdag
Springundervisning
Niels Christian Hansen

Torsdag
Springundervisning
Bente Eliasen

Fredag
Dressurundervisning
Bo Høstrup

Lørdag/Søndag
Dressurundervisning
Ina Zetterstrøm
Hun har pt en enkel eller 2 ryttere, hun lægger ind men der vil være plads alligevel til anden ridning.

Den vanlige plan er pt suspenderet og erstattet af ovenstående gældende fra den 19. marts og til og med d 10. maj indtil videre. Hold dig opdateret via vores facebook gruppe

Alt er selvfølgelig udendørs Max 1:1 og max en hjælper

Reglerne kan ikke gradbøjes

Mvh bestyrelsen

Hent planen til print her

Vedr. seneste udmelding fra DRF om de lukkede haller

Kære medlemmer

Vi har i går aftes været i dialog med Dansk Rideforbunds direktør Morten Schram Rodtwitt vedr. forbundets justering af deres udmelding.

I hans mail skriver han bl.a.:

”ALLE i ridesporten bedes læse hele den udmelding vi kom med i dag – hvor vi i særdeleshed appellerer til ryttere og hesteejere til at tage ansvar og respektere myndighedernes anbefalinger og forbud. Og kun i helt særlige tilfælde, med begrundelse i hestevelfærd, søge at gøre undtagelser.

Vi har udmeldt følgende:

• Ridehallerne er som udgangspunkt lukkede for offentligheden
• Vi forstår den store udfordring med varetagelse af hestevelfærden i situationer som denne
• Vi appellerer til at ALLE tænker og handler hensynsfuldt og ansvarligt
• At vi alle i ridesporten rykker sammen og udviser samfundssind og solidaritet med hinanden og med klubberne

Og ja, vi udtrykker – at evt. undtagelser til de lukkede ridehaller skal begrundes med hestevelfærd, og vi beder alle respektere dette, og bakke klubberne op i at man i fællesskab og samarbejde – hvis behovet er der – finder individuelle lokale løsninger.

Ridesporten har nu to store ansvar 1) ikke at sprede Corona-virus yderligere 2) ikke at sætte hestevelfærden over styr.”

citat: Morten Schram Rodtwitt, direktør, Dansk Rideforbund.

I vores tilfælde på SLR vurderer bestyrelsen ikke, at man sætter heste velfærden over styr, da man har mulighed for at benytte en af de 5 udendørs baner i de 10 dage myndighederne har påbudt os at lukke vores ridehaller.

Vi vil gøre opmærksom på, at forbundet IKKE har fået en dispensation fra loven.

Mvh
bestyrelsen

Ridehallerne på SLR lukkes fra den 18. marts kl. 10:00

Kære medlemmer

Bestyrelsen har talt sammen her til aften. Som følge af myndighedernes stramninger her til aften, tager SLR følgende tiltag som SKAL respekteres:

  • Begge ridehaller lukker i morgen kl 10.
  • Dette gælder foreløbigt til og med d 31/3-2020
  • Der må rides udenfor, og man kan tage i skoven.
  • Undervisning fortsætter, stadig med 1:1 men - MAX en hjælper og dette vil være udendørs
  • Der skal holdes afstand mellem alle ryttere, og dem der kommer til fods på minimum 2 M
  • Man skal huske god håndhygiejne, og host og nys er ned i trøje eller albue
  • Grupper skal undgås helt
  • Føler du dig sløj, så bliv hjemme

Vi laver en plan for undervisning som deles offentligt her og afstemmes med undervisere

Det er VIGTIGT at danmark står sammen og at i respektere det.

Hold øje med FB løbende, her vil vi opdatere løbende på situationen.

Kh bestyrelsen

Ny sponsor: Healthy Horse

Kære medlemmer

Det er med stor glæde vi kan fortælle, at vi har fået en ny sponsor - og det giver medlemsfordele for dig:

Når erfaring tæller

 
Healthy Horse er et helsecenter for heste i alle aldre. Her kan du sende din hest på kortere eller længerevarende helseophold. Dette kan f.eks. være i forbindelse med, at du selv skal ud at rejse, hvis din hest har været skadet og skal genoptrænes eller hvis din hest blot trænger til lidt ferie. Læs mere om Healthy Horse her
 
Som medlem af SLR får du adgang til en række fordele
SLR´s medlemmer får nemlig 12,75% rabat på en række behandlinger bl.a.
 
  • Aquartræning
  • Vibrationsgulv
  • BEMER vet THERAPY
  • Ophold
  • 10 turs kort
  • Udvalgte tilskudsprodukter.


 
 

Retningslinjer ift. Corona

Kære medlemmer

Som klub under DRF skal vi selvfølgelig følge deres anvisninger. På nuværende tidspunkt er det begrænsning af aktivitet og undervisning. Derfor er weekendens dressur stævne aflyst. Du kan finde mere information her

Derudover henviser bestyrelsen til følgende bliver overholdt:

  • Det er fortsat muligt at bruge klubbens faciliteter, vi henviser til man kommer og rider, holder ekstra god afstand til alle, undgår unødig kontakt og forlader området straks efter ridning.
  • Skal du hoste eller nyse, så gør i i ærmet.
  • Husk at vaske og spritte hænder ofte, og oplever du symptomer på sygdom eller har været i kontakt med nogen der er syge - vis ekstra hensyn og blive hjemme. Se mere om symptomer og forholdsregler ift. Corona her.
  • Det er fortsat muligt og modtage undervisning 1:1. Der skal holdes afstand til underviser og eventuel medhjælper, som man kan have 1 stk med af.
  • Old Boys om onsdagen er aflyst de næste 2 gange.

Ovenstående er foreløbigt gældende i 14 dage fra d.d, og vil blive justeret efter anvisninger fra myndigheder og DRF.

Alle undervisere der er tilkoblet stedet er kontaktet, og bakker op om at overholde ovenstående.

Respekter det, vis ekstra hensyn, tag dine forbehold og pas på hinanden. Så er vi overbevist om det godt kan lade sig gøre - vi er heldigvis udendørs med vores aktivitet.

Alle spørgsmål vedr. ovenstående rettes på mail til bestyrelsen@slr-rideklub.dk

MVH bestyrelsen

Vores ridehaller friskes op den 11. + 12. marts

Ridebanerne friskes op 11. 12. marts

Vores ridehaller bliver frisket op, rettet til og hal får nyt sand. I den forbindelse er hallerne lukket for ridning i nedenstående dage og tidsrum:

  • Onsdag den 11. marts er hal B/C lukket for ridning
  • Torsdag den 12. marts er hal A lukket for ridning

Begge dage er de lukket for ridning i tidsrummet kl. 08:00 -16:00

mvh bestyrelsen

Det kan godt betale sig, at hjælpe til stævnerne på SLR ;-)

Vi har brug for dig!

Vi har brug for dig

Vi kunne nemlig godt bruge lidt hjælp til stævnerne, så ekstra hjælpere ville gøre en stor forskel for alle.

Så vi HÅBER, at du har lyst til at bruge nogle timer som hjælper til stævnerne eller bare engang imellem. Som hjælper har du mulighed for at optjene en gratis start til klubstævne, det kan være enten dressur eller springstævne. Selvom du måske ikke rider, så vil vi meget gerne have din hjælp alligevel.

Vi håber at høre fra dig, for sammen kan vi mere


Regler for optjening af gratis start til stævne:

1. Du skal melde dig til, når udvalget søger hjælpere, således at du står på listen inden stævnet.
2. Du skal hjælpe mindst 3 timer før der udløses en gratis start.
3. Der kan kun optjenes 1 start pr. stævne.
4. Ved endt hjælpertjans skal du “tjekke ud” i sekretariatet, så din start bliver noteret og gemt.
5. Der kan optjenes starter til kommende stævner, hvis man ikke har mulighed for at starte til igangværende stævne.

Med venlig hilsen Spring- og Dressurudvalget

dressur@slr-rideklub.dk
Hestespring@slr-rideklub.dk
Ponyspring@slr-rideklub.dk

 

Dressur stævne på SLR den 14. og 15. marts er aflyst

Som klub under DRF skal vi selvfølgelig følge deres anvisninger. På nuværende tidspunkt er det begrænsning af aktivitet og undervisning. Derfor er weekendens dressur stævne aflyst. Du kan finde mere information her

Dressur stævne på SLR aflyst

 

 

SLR månedens rideklub hos Healthy Horse

I marts er Slangerup-Lyngerup Rideklub, månedens rideklub - og det giver gode medlemsfordele for dig, der er medlem af SLR

SLRs medlemmer får 10 rabat i hele marts måned

 

Er du medlem af SLR får du: 

  • 10 % på ophold i hele marts måned
    10 % Solanum produkter (Se produkt katalog her)
    10 % På tilskudsprodukter fra HHcare
    (TRM, Equiforce, Derbymed, Equine America, Equitop, HHCare, Marstall & Natures Best)
    (se produkt katalog her)

SLR´s medlemmer får også 350 kroners rabat på dette pakketilbud:

  • Aquatræning
  • Bemet vet. Therapy
  • Vibrationsgulv

Til kun 350kr.

Ring på telefon 40819312 eller 30706004, og bestil din tid eller produkter.

****
Ovenstående tilbud kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter, gavekort og tilgodebevis.

Ny sponsor

47785 LOXAM Webbammer 600x400px

Det er med stor glæde, vi kan fortælle, at vi har fået en ny sponsor: LOXAM 

LOXAM Gruppen udlejer materiel og servicerer kunder indenfor bygge- og anlægsbranchen, industri og håndværk. Udlejningsflåden udbygges, udvikles og forbedres løbende. Med 1.000 afdelinger i 30 lande og 10.800 ansatte er LOXAM i dag den 3. største materieludlejer på verdensplan.

Maskinparken tæller mere end 600.000 enheder og er den største i Europa. Med et bredt sortiment kan LOXAM imødekomme stort set alle behov og alle kunders forespørgsler. LOXAM udlejer alt fra småt materiel, håndværktøj, varmeløsninger og affugtere til stort materiel, så som gravemaskiner, læssemaskiner, lifte, bemandede liftvogne og skurvogne. LOXAM har løsningen til dit projekt og tilbyder foruden materiel, der udlejes med risikodækning, også transport og service af materiel. LOXAM kan desuden hjælpe med etablering af byggepladsen og servicering gennem hele byggeperioden. Nemt og bekvemt for dig.

Læs mere om LOXAM her

Nyhed: Dressurkursus v/Sanne Glargaard

i Weekenden den 29. februar - 1. marts afholder vi dressur kursus med Sanne Glargaard.

****LUKKET FOR TILMELDINGER**** 

Dressur kursus sanne glargaard februar og marts 2020

Sanne har bl.a. arbejdet i en række af de helt store dressur stalde: Morten Thomsen, Andreas Helgstrand og Prinsesse Nathalie i Berleburg. 

Sanne har erfaring med undervisning fra ponyryttere til landsstævne niveau for hest, og lægger stor vægt på grundridning og rytterens opstilling i  undervisningen. Det er vigtigt for Sanne, at der en god kemi mellem underviser og elever, og at undervisningen foregår på hestens præmisser.

Fremover vil det være muligt at modtage undervisning fast på SLR af Sanne - og dette kursus er oplagt til at lære hende bedre at kende, hvis du ikke har redet ved Sanne før.

**Der er lukket for tilmeldinger i denne omgang, kontakt os for at høre hvornår Sanne er på SLR**

Sportslige anerkendelser og Idrætsprisen 2020

Indstillinger til

Frederikssund Kommunes Folkeoplysningsudvalg honorerer udøvere, trænere og ledere i kommunens mange folkeoplysende foreninger ved at uddele en årlig idrætspris, lederpris og fritidspris samt et antal anerkendelser for sportspræstationer.

SLR har i år indstillet 3 ryttere:

- Emilie Nielsen
- Malou My Sohn Henriksen
- Anna-Sofie Zeltner

Anerkendelserne bliver overrakt tirsdag den 25. februar hvor vinderen af priserne afsløres.

C Springstævne for hest på SLR den 8. - 9. februar :-)

springstævne 82

Stævnet afholdes i 20x60 ridehus med fiberbund og opvarmingen vil foregå 20x60 ridehus med fiberbund.

Se klasser og tilmeld dig på GO 
https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx

Kontakt INDEN stævnet: tlf: 22550400 eller mail Hestespring@slr-rideklub.dk.

Dommere: Karina Eckert & Birgitte Kronborg,

Banerdesigner: Mette Dyrbye

Ses vi?

Der er lukket for vandet i begge ridehuse

Der er lukket for vandet i begge ridehuse

Kære medlemmer

Frosten har sat ind, og derfor er vandingsanlæg i begge ridehuse tappet for vand.

Det er vigtigt at ingen forsøger sig med at åbne for noget af det!

Hvis der opstår et behov for vanding så sig til... du kan altid komme i kontakt med os på mailen: bestyrelsen@slr-rideklub.dk

mvh.
bestyrelsen

Nytårsdressur på SLR den 28. - 30. december

Nytårsdressur på SLR

Kære medlemmer

Vi afholder et nytårs dressur stævne der finder sted den 28., 29. og 30. december. Hermed lidt praktisk info til jer medlemmer med E-kort:

  • Klasserne rides i hal A og opvarmningen er i hal B/C. 
  • Man kan godt benytte hal B/C, men der skal vises hensyn til vores gæster
  • Alle udendørs baner kan frit benyttes under hele stævnet
  • Alt er tilbage til det normale tirsdag den 31. januar

Med venlig hilsen

bestyrelsen

 

Den ekstra ordinære generalforsamling 2. december 2019

billede

Den ekstra ordinære generalforsamling blev afholdt den 2. december. De 15 tilstedeværende medlemmer, var enige og de 3 forslag til vedtægts ændringer blev stemt igennem. Alle tilstedeværende stemte for vedtægts ændringerne.

Vedtægterne er rettet til på hjemmesiden. De kan ses her.

Referatet fra den ekstra ordinære generalforsamling kan ses her

Med venlig hilsen
bestyrelsen

Ny ridehusplan og reglement

Kære medlemmer
Der er kommet ny ridehusplan og et opdateret reglement. De er begge hængt op i hal A - der er et sæt på vej i hal B/C.
 
 
 
mvh
bestyrelsen

Referat fra Ordinær Generalforsamling 2019

GF 2019

Kære medlemmer

Referatet fra den ordinære generalforsamling er nu sendt ud via mail til alle medlemmer. Har du ikke modtaget en mail fra os, så skriv til os på mailen: bestyrelsen@slr-rideklub.dk

Læs referatet her

mvh.

bestyrelsen

Ekstra ordinær GF i SLR den 2. december

billede

Kære medlemmer

Bestyrelsen inviterer til ekstra ordinær generalforsamling den 2. december kl. 19:00. Den finder sted i klubhuset, Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup.

Agenda:

  • Vedtægtsændringer

Alle medlemmer har pr. mail modtaget invitationen, hvor forslag til vedtægts ændringer er vedhæftede. Har du ikke modtaget en mail fra os, send os en mail til bestyrelsen@slr-rideklub.dk.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

Håndværkere i ridehallerne fredag den 22. november

Vi får skiftet led lys i ridehallerne

Kære medlemmer

På fredag den 22. november kommer håndværkerne forbi og skifter de LED lysstofrør, der ikke virker længere i begge ridehaller. Derfor vi du opleve, at der går håndværkere i hallerne i dagtimerne (imellem kl. 07:00 - 15:00) de arbejder kun i 1 hal ad gangen :-)

De kigger i samme moment på en lukkeløsning på de nye porte på hal B/C :-)

mvh

bestyrelsen

Hjælperlisten til stævnet en 16. - 17. november

Hjælperlisten stævnet den 16. 17. november

Så er hjælperlisten klar til stævnet i weekenden den 16. - 17. november. TAK for hjælpen - uden jer, kunne det slet ikke lade sig gøre, at lave alle de fede stævner i SLR :-D 

Hent listen her

Med venlig hilsen 

Springudvalget

Hal A lukket for ridning fredag den 15. november

Hal A lukket for ridning fredag den 15. november i tidsrummet kl. 18 30 23 00

Kære medlemmer

Vores springudvalg skal bygge bane til weekendens stævne. I den forbindelse er hal A lukket for ridning fredag den 15. november i tidsrummet kl. 18:30 - 22:30.

Praktisk info omkring stævnet:

- Stævnet foregår lørdag den 16. - søndag den 17. november.
- Stævnet foregår i hal A og opvarmningen foregår i hal B.

Med venlig hilsen bestyrelsen

Ny bestyrelse

Ny bestyrelse

På den årlige ordinære generalforsamling blev der sammensat en ny bestyrelse. 

Efter generalforsamlingen konstituerede den nye bestyrelse sig, og den nye sammensætning ser således ud:

Formand:           Christina Just Henriksen
Næstformand:  Karina Lykkegaard
Kasserer:           Janne Visnek

Øvrige bestyrelsesmedlemmer:

- Yvonne Pedersen
- Line Clausen
- Poul Knudsen
- Susanne Guldberg

Suppleanter:

- Mina Kestler
- Tina Frandsen

Referatet fra den ordinære generalforsamling sendes til alle medlemmer via mail meget snart

Med venlig hilsen

bestyrelsen
 

Kan du hjælpe os den 16. og/eller den 17. november?

Kan du hjælpe

Kan du hjælpe?

Vores springudvalg mangler lidt flere hjælpere til vores springstævne her i weekenden den 16 - 17 november https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta8/1.5/16/1f601.png");">?

Kan du hjælpe 3 timer eller mere, udløser det en gratis start - se mere her https://www.slr-rideklub.dk/…/regler-for-optjening-af-grati…

Mvh

Springudvalget

GF 2019

GF 2019

Invitationen til GF 2019 er sendt ud via mail til alle medlemmer af SLR. I mailen er der vedhæftet et dokument, der indeholder: invitationen, 2 forslag fra bestyrelsen, som skal behandles under punkt 9 samt regnskabet. 

Skulle du imod forventning ikke have modtaget den, så kontakt os på mailen bestyrelsen@slr-rideklub.dk.

mvh bestyrelsen

-----------

Indkaldelse til Generalforsamling 2019

Kære medlem af SLR

Hermed invitation til den årlige generalforsamling i Slangerup-Lynge Rideklub (SLR).

Generalforsamlingen afholdes den 11. november kl. 19:00 i klubhuset, Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup.

Alle stemmeberettigede medlemmer kan deltage i aftenens afstemninger. Se nærmere om stemmeret i vores vedtægter - se dem her.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen:

Christina Just                                           Karina Lykkegaard

Susanne Guldberg                                   Yvonne Knudsen

Line Clausen                                            Poul Knudsen

Jeanette Lander

Agenda:

1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
3. Aflæggelse af årsregnskab til godkendelse.
4. Aflæggelse af budget til godkendelse.
5. Valg af bestyrelsesmedlemmer, jvf. dog §7.
6. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter.
7. Valg af 2 revisorer.
8. Valg til faste udvalg, jævnfør § 7. 
9. Indkomne forslag.
10. Eventuelt.

Læs mere om generalforsamlingen her

 

16. - 17. november: Springstævne hest/pony (C)

16. 17. november 2019

Er du tilmeldt vores springstævne, der finder sted den 16. + 17. november?

Mange gode klasser - både til hest og pony - se klasser og tilmeld dig her

ses vi?

 

 

 

7. december: Indendørs terrænspring med Mia Hastrup

7. december Mia Hastrup

Terræntræning i ridehus – kan man det…..?

JA man kan, og lørdag den 7. december kommer militaryrytter og træner Mia Hastrup til SLR med sin mobile terrænbane.

Den planlagte træning afvikles i stort ridehus med god bund. Springene er 30 – 90 cm og både heste og ponyer er velkomne 

12- + 13- oktober: C stævne med Dressur Distriktsmesterskab for Hold

 
C stævne med Dressur Distriktsmesterskab for Hold

C stævne med Dressur Distriktsmesterskab for Hold D2 (C)

Den 12. og 13. oktober afholder vi dressur stævne. Stævnet foregår på vores indendørs  dressurbaner med fiberbund og opvarmningen er i 70 x 18 m ridehal med fiberbund .

TD: Merete Schmidt Pedersen

Se klasser og tilmeld dig 
Via dette link. Du kan læse nyheder om stævnet på vores Facebook side: Slangerup Lynge Rideklub. Foreløbige startlister kan ses på Equipe 1 uge før. Endelige starttider kan ses på Equipe app dagen før klassen afvikles.

Skal du ride distriktsmesterskab for hold?
Så skal du huske at sende mail med sammensætning af hold. Vi kan kontaktes på mailen dressur@slr-rideklub.dk.

Vedr mesterskabet bemærk venligst at følgende er gældende: 

Fra D2: 
Dressur Klubhold heste Mesterskabet rides i LA2A og LA4A. 2 ryttere rider LA2A og 1 eller 2 ryttere rider LA4A Resultaterne omregnes til procenter og distriktsmester er det hold der sammenlagt har højest procentsum. Hvert hold består af 3 ryttere på 3 heste el. 4 ryttere på 4 heste fra samme klub. Kun de 3 bedste medregnes til resultatet. 

Fra DRF:
Fællesbestemmelserne punkt 92:

Udelukkelseskriterier for hest/pony: Mesterskaberne er åbne for hest/ponyer der ikke har opnået placering i en sværhedsgrad 2 grader højere end mesterskabsklassens højeste sværhedsgrad ved B-stævner eller højere i kvalifikationsperioden (fx er mesterskabet i sværhedsgrad 2 må man ikke være placeret i sværhedsgrad 4).

1.3. Rytteres deltagelse i distriktsmesterskab efter DM-/DRF-mesterskab Der gælder nedenstående regler (se skema) for deltagelse i distriktsmesterskaber efter rytteres deltagelse i DM eller DRF- mesterskaber i samme disciplin indenfor samme stævneår. Dvs højeste klasse i mesterskabet er  LA4=svhg 2 og dermed må hesten ikke have placering i svhg4 eller højere ved B-stævne i 2017-2019.

Rytteren må ikke have deltaget i DRF-mesterskaber i indeværende år (dog må man gerne have deltaget i DRF mesterskab for hold, hvis bare man ikke har været PSG-rytteren på holdet), rytteren må heller ikke have redet internationale mesterskaber i indeværende år (NM EM VM OL)

Vi glæder os til at se jer til vores stævne :-)

Mvh
Dressur udvalget

Sponsorer:

Li. HaspeholmNathalieRytterhjørnetScharf

 
 
.

Varsling af GF 2019

GF 2019

Varsling af Generalforsamling 2019:

Kære medlemmer

Vi planlægger at afholde generalforsamling 2019 mandag d. 11. november 2019 kl. 19:00 på Slangerup Overdrev 1A i klubhuset.

Har du forslag, som skal stilles for generalforsamlingen, skal det være bestyrelsen i hænde senest den 15. oktober. Forslag fremsendes pr. mail til mail adressen: bestyrelsen@slr-rideklub.dk.

Indkaldelsen sendes til medlemmerne pr. mail med nærmere detaljer senest 8 dage før, ligesom indkaldelsen også vil offentliggøres her på hjemmesiden og i vores gruppe på Facebook. Link til Facebook gruppen

Vel mødt!

- Bestyrelsen

Nyt fra skov udvalget

Skovudvalget

I foråret 2019 så et nyt udvalg dagens lys: Skov udvalget. 

Der er et behov for renovering og afmærkning af ridestierne i Lystrup Skov - rent faktisk er der ingen officielle ridestier. Det skal der naturligvis gøres noget ved. Henover sommeren har udvalget gennemgået ridestierne i skoven, og har noteret stand og placering i forhold til MTB stierne, for at danne et overblik over arbejdets omfang i skoven.

Den 27. september afholdt vi et møde med skovfogeden. På mødet blev vores ønsker om afmærkning og renovering imødekommet, og vi aftalte, at påbegynde afmærkningen at stierne på et kort, og samtidig notere os, hvor der er brug for renovering og evt. omplacering af ridespor, for derefter at sende dem til godkendelse hos skovfogeden. 

Målet i projektets første fase er:

  • At få markeret ridespor på et kort
  • At få et overblik over hvilke stier der skal renoveres/klippes

Den nemmeste måde at få stierne afmærket, er naturligvis at ride en tur i skoven :-) Derfor vil der om ikke så længe komme invitationer til en tur i skoven på hesteryg for at markere vores stier. 

Ønsker du et være en del af holdet, så tøv ikke med at skrive til os på mailen: aktivitet@slr-rideklub.dk - vi glæder os til at høre fra jer

Mvh

Skov udvalget

Arbejdsdag på SLR den 6. oktober

Arbejdsdag

Den 6. oktober afholder vi den årlige efterårs-arbejdsdag i SLR – og vi har brug for din hjælp ?

Vi starter kl. 10:00, og forventer at være færdige kl. 13:00, hvor vi starter debatmødet.

På arbejdsdagen har vi bl.a. brug for hjælp til:

- At tage dressur hegnet ned
- Rydde op i garagen bag hal B/C
- Sortere vores springmateriel, så stævnespring står adskilt fra hverdagsspring
- Få malet vinduerne på klubhuset

Debatmødet kl. 13:00 - 14:00
Temaet på årets debatmøde er: Hvordan kan vi få engageret flere medlemmer som frivillige til vores stævner - udover temaet, er ordet selvfølgelig frit. Debatmødet finder sted i klubhuset kl. 13:00 – 14:00

Du må meget gerne give os besked om du kan komme – meget gerne på vores mail: bestyrelsen@slr-rideklub.dk så kan vi sørge for, der er drikkevarer og forfriskninger til alle ?

Håber vi ses

Mvh.

bestyrelsen

Hal B/C renoveres den 17/9 - 1/10

Hal B C renoveres 17 9 1 10

Kære medlemmer.

På tirsdag den 17/9 starter vi op på en tiltrængt renovering af Hal B/C. Vi får bl.a. udskiftet barrieren og isat en ny midterport.

Arbejdet starter kl. 07:00 på tirsdag den 17. september, og vil stå på i hverdage i tidsrummet kl. 07:00 -16:00 frem til den 1. oktober. I den forbindelse vil hallen være delvis lukket og en afspærring vil blive sat op. 

  • Imens håndværkerne arbejder i hallen imellem kl. 07:00 - 16:00 vil den være lukket for ridning.

  • Efter kl. 16:00 vil noget af hallen være åben for ridning, der vil blive sat et midlertidigt hegn op ind til hvor håndværkerne arbejder. Vi forventer arbejdet i hallen vil være afsluttet den 1. oktober.

Vi vil henstille til, at  det lukkede tidsrum og afspærringen respekteres, da det er af hensyn til sikkerhed for håndværkere, ryttere og heste.

Med venlig hilsen

bestyrelsen

16. september: Claus Toftgaard foredrag/cliniq på SLR

Bilde Claus Toftgaard

”hvordan påvirker dit sæde og din fysiske form din hest”
Arrangementet er arrangeret af distrikt 2

  • Er du ligesom os andre en smule slem til at spænde i skuldrene?
  • Sidder du en smule skævt?
  • Er du hest sværere at ride på den ene volte?
  • Er det altid samme side du har haft problemer på?

Tænker du over hvilken betydning det kan have for din hest?

For at kunne hjælpe hesten og sig selv til at få den bedst tænkelige ridetur i skoven, træning eller konkurrencedag, er det af essentiel betydning at rytteren også yder sot – har styrke, smidighed og balance. Det er ikke altid nok at forlange det optimale af hesten, for selv den dygtigste hest bliver ikke bedre end rytteren.

Claus Toftgaard, der er en af de dygtigste og mest uddannede indenfor sit område, er uddannet både menneske- og heste fysioterapeut, og har derfor de optimale forudsætninger for at vejlede i træning af både hesten og rytteren samt samspillet mellem rytter og hest. Samtidig er Claus utrolig dygtig til at formidle de grundlæggende fysiologiske principper, der danner basis for den harmoniske ekvipage…. Uanset om det er skovtur eller konkurrence.

Der vil være både teori og praktiske øvelser, som du kan træne videre med derhjemme, til at gøre din ridning bedre.

Så er du frisk på en aften med udfordringer både på det mentale og det fysiske plan, så kom og lær hvordan du kan blive en bedre rytter – til gavn for både dig og din hest.

Det praktiske:

Dato:             Mandag den 16. september
Tidspunkt:    Kl. 18:30 – 21:30
Adresse:       Slangerup-Lynge Rideklub, Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup

Tilmelding
Senest den 12. september (max 50 pladser – først til mølle princippet) til Anita Cordrey på mailen: cordrey@tdcadsl.dk

Pris
200,- pr. person

Betaling
Mobile Pay 57371

***Din tilmelding er først gældende ved betaling***                  

Championatslisten 2019

Championatsvinderne findes den 14. september - se listen her

Championat 2019 1

 

24. + 25. august: Distriktsmesterskab i spring

Hest/pony spring med distriktsmesterskab for ponyhold og individuelt for heste (C)

distriktsmesterskab for ponyhold og individuelt for heste

Den 24. og 25. august afholder vi distriksmesterskab i spring på SLR. Stævnet er på græs og opvarmning vil foregå på grusbane. 

Se foreløbige starttider på Equipe

I weekenden afholder vi dristriktsmesterskab i spring for hest og pony - lidt praktisk info:
  • Stævnet foregår lørdag den 24. til søndag den 25. august
  • Stævnet er udendørs og foregår på græsbanen, opvarmning er på den udendørs grusspringbane
  • Vores springudvalg bygger bane og gør klar til stævnet fredag eftermiddag den 23. august
Kig forbi SLR i weekenden, der er masser af fabelagtig ridning, vejrudsigten lover godt vejr og Jonas fra Mad & andet disker op med lækkerier
Ses vi?

 

 

 

 

Sommerdressur på SLR den 16. august

Sommer Dressur

Se foreløbige startlister her: https://online.equipe.com/da/competitions/32317

Endelige starttider kan ses på Live/Equipe app dagen før klassen afvikles.

Vi glæder os til at se jer til vores stævne :-)

Græsbanen lukket for ridning

OBS

Kære medlemmer

Græsbanen er lukket for ridning, da den skal have lov til at komme sig efter det store regnskyld i weekenden. 

Vi melder ud, når den kan rides på igen

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

Championatslisten 2019

Championat 2019 1
Championatslisten 2019
Har du husket at indberette dine resultater?
Husk at resultater skal indberettes senest en måned efter resultatet er opnået. Årets skæring er ved klubmesterskabet, der finder sted i september.
Der er en pokal og en præmie på højkant
Læs mere om championatslisten her: https://www.slr-rideklub.dk/klub-info/championatsliste
Med venlig hilsen
bestyrelsen

Kan du bruge 2 fribilletter til Klampenborg Galopbane?

Lodtrækning iblandt hjælperne til stævnet den 27. 28. juli

Kunne du bruge 2 fribilletter til Klampenborg Galopbane? 
Så skriv dig på hjælperlisten allerede idag. Der trækkes nemlig lod om 2x2 fribilletter iblandt vores hjælpere til stævnet, der finder sted i weekenden den 27. - 28. juli. 

Skriv til vores heste springudvalg på mailen: hestespring@slr-rideklub.dk så kommer du på hjælperlisten, og er automatisk med i lodtrækningen. Der vil også være en overraskelse til alle vores hjælpere i den weekend.

Med venlig hilsen

Hestespring udvalget

 

Mød Bakkely Wood på SLR den 28. juli

mød Bakkely Wood på sLR

Bakkely Wood besøger SLR til vores springstævne der finder sted den 28. juli.

Du vil få mulighed for at kigge nærmere på de mange spændende varer, de opstiller nemlig en bod med deres produkter.

Der bliver en lodtrækning for dem, der besøger Bakkely Woods, hvor man kan vælge mellem flere af vores produkter.

Læs mere om Bakkely Woods her

 

Ridehallerne afrettes og luftes den 30. juli

Begge ridehaller er lukket for ridning den 30. juli

Kære medlemmer

Det er nu tid til begge vores ridehaller, hal A og hal B/C, skal luftes og rettes af. Det sker tirsdag den 30. juli. Vi henviser til at ride på de en af de 5 udendørs baner.

Derfor er begge ridehaller lukket for ridning hele dagen tirsdag den 30. juli

Alt er tilbage til det normale igen onsdag den 31. juli :-)

mvh
bestyrelsen

Renoveringsprojekter på SLR sommeren over

11. 12. juli

Kære medlemmer

Vores udendørs baner trænger til renovering, derfor vil i opleve, at hhv. de udendørs dressur baner og den udendørs springbane vil være lukket for ridning i nogle dage. Vi henviser til at bruge ridehusene og ridebanen ved hal B/C.

De udendørs dressurbaner
Har fået et friskt lag sand på. Den skal have nogle dage til at sætte sig, og derfor er de lukket for ridning indtil fredag den 12. juli - hold evt. øje med Facebook, der kommer løbende meldinger fra os.

Den udendørs springbane
Får nyt toplag. Arbejdet begynder på torsdag den 11. juli og forventes færdigt fredag den 12. juli. Vi melder ud, når banen kan rides på igen.

Følg med på facebook - der kommer løbende meldinger fra os

mvh
bestyrelsen

 

 

Kan du hjælpe?

Kan du hjælpe

Kan du hjælpe?

Hestespringudvalget mangler hjælpere til stævnet, der finder sted den 27. juli - har du et par timer til overs, gør du vores udvalg lykkelige 

Nyt! 
Hjælper du i min. 3 timer, udløser det en gratis start (den kan gemmes til en start senere)

Skriv til udvalget på mailen: hestespring@slr-rideklub.dk

Kontingent juli - december

kontingent

Kære medlemmer

Opkrævning af kontingent og/eller e-kort til SLR er sendt ud - har du ikke tilmeldt din betaling til PBS, skal du tjekke din mail.

Den 19. juni er opkrævningerne for juli – december sendt ud. Denne gang har vi valgt at gøre det en smule anderledes end vi plejer. Der er sendt en e-mail med opkrævning til dem, der ikke er tilmeldt PBS i stedet for et brev. Mails med opkrævninger er sendt den 19. juni, og systemet har meldt, at alle mails er gået igennem. Kan du ikke finde mailen i din indbakke, så tjek dit spamfilter.

Er du tilmeldt PBS
Kan du se opkrævningen på oversigten i din bank. Den står til den 10. juli. Du har ikke modtaget en mail fra os med opkrævning.

Er du ikke tilmeldt PBS
Har du den 19. juni modtaget en mail med opkrævning – du kan med stor fordel tilmelde dig PBS, se hvordan i mailen, du har modtaget fra os. Vi har sendt til den mail adresse, du har oplyst til os. Husk betalingsfrist er den 10. juli.

Har du ikke modtaget en mail
Tjek dit spamfilter, eller kontakt vores kasserer på mail: kasserer@slr-rideklub.dk

Med venlig hilsen

bestyrelsen

 

Oldboys træning på SLR

kunddahlgraphic photography 1 of 1 111

Kære medlemmer

Der er træning til Oldboys stævnet på udendørs banerne 3 dage i den kommende uge.

SLR´s hold træner:

Onsdag kl. 18:30 - 20:00

Lindholmens hold træner:

Mandag kl. 17:45 - 20:00

Tirsdag kl. 19:00 - 20:00

Torsdag kl. 20:00 - 21:00

Mvh.
bestyrelsen

 

 

 

 

Oldboys stævne 2019

v

Kom til hest og hygge på SLR

Lørdag d. 22. juni fra 9.30-14.00 lægger SLR's baner græs, grus og faciliteter til det årlige oldboys-stævne for hold.

Det bliver en dag med hyggen i fokus, og hvad end du er erfaren rytter, eller aldrig har set en hest, er der mulighed for én på opleveren.

Så pak det gode humør og medbring din gamle rideveninde, dit nysgerrige barnebarn, din hestegale kollega eller din igorante husbond (der er også fadøl), og vær med til at skabe rammerne om den store festdag til hest og som gæst.

Vi ses :-)

Oldboysudvalget

Pinse Dressur den 10. juni

Pinse dressur

Vores dressur udvalg har sammensat en række spændende klasser til vores pinse dressur, der finder sted den 10. juni - stævnet er et udendørs stævne

Se klasser og tilmeld dig her 

 

 

Dressur stævne for hest og pony den 11. + 12. maj

11. 12. maj

Du kan se frem til 2 dage med fantastisk dressur.

Vores dressur udvalg har udvalgt en række spændende klasser - både for hest og pony.

Stævnet er et udendørs stævne, og der rides på 2 baner. 

Tilmeldingsfristen er den 4. maj - se mere her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx?EventId=Prop00033138&fbclid=IwAR3rGiRJB_u9v0-txBWkjRqwkKfFsX8GdXQyfXQKJ231nrXm37wolzvTp5k#event-remark

Kom og støt op omkring din klub den 20. april

hjælp til pony spring 1

Kære medlemmer

Den 20. april afholder vi Påske Ponyspring - kom og støt op om din klub og de over 20 medlemmer, som starter den dag.

Som noget nyt, har vi booket "festvognen" der disker op med lækkerier. I klubhuset kan man købe kage, kaffe/the,vand og toast.

Har du et par timer til overs, og har lyst til at hjælpe, så hører vores udvalg meget gerne fra dig  Skriv direkte til Yvonne & Co. på mailen: ponyspring@slr-rideklub.dk.

Og så en lille lavpraktisk info til medlemmer med E-kort, der bruger SLR´s faciliteter:

Stævnet den 20. april vil blive afholdt i hal A, som vil være lukket fra fredag den 19. april kl. 15:00, da der skal bygges bane og gøres klar til stævnet. 
Alt er tilbage til det normale søndag den 21. april 

Alle andre faciliteter kan bruges af SLR medlemmer med E-kort

Start lister m.m. kan ses her: https://online.equipe.com/da/competitions/29961

 

Påske pony spring den 20. april

20. april ponyspring

Lørdag den 20. april: Påske pony spring på SLR

Vi afholder pony springstævne en enkelt dag i påsken og vores udvalg glæder sig til at byde de mange ekvipager, der har tilmeldt sig stævnet, velkommen :-)

Der er klasser for alle - og bemærk, LA1 har forhøjede doteringer. Se mere til tilmeld dig her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx?EventId=Prop00033623&fbclid=IwAR35JQ_sljISbdhnJsmMlb9TYwF7akhzQZJMQriwplMnOhBzN0cdobP7Oh0 anmeldelsesfristen er den 12. april.

Har du et par timer til overs?
SLR vil ikke have stævner hvis det ikke var for vores ildsjæle, som sidder i vores stævne udvalg. Men de kan ikke klare den uden at få hjælp fra klubbens andre medlemmer, så har du et par timer til overs lørdag den 20. april, så skriv til Yvonne på ponyspring@slr-rideklub.dk

Hal A lukket fra kl. 15:00 den 19. april
Stævnet foregår i Hal A og opvarmningen er i hal B/C - i den forbindelse vil hal A være lukket fra ridning fra fredag den 19. april kl. 15:00 da udvalget skal bygge banen sammen med banebyggeren. Alt er tilbage til det normale igen søndag morgen.

Miljøtræning med politirytter Kristian Madsen 19. maj

19. maj

Miljøtræning af hest v. politirytter Kristian Madsen.

Søndag d. 19.Maj kl. 12:30 får vi besøg af Kristian Madsen, som er forhenværende politirytter. Han hjælper nu mange heste og ryttere med at blive mere fortrolige i nye udfordringer. Kristian ankommer med en trailer med lidt af hvert, og så omdannes ridehuset til miljøtræningsbane. Han vil præsentere de 18 ryttere, der er tilmeldt, for lidt af hvert med fokus på ridesikkerhed.  

***alle hold er fuldt bookede men du er velkommen til at kigge forbi og kigge på***

OBS!
I forbindelse med kurset vil hal A være lukket for ridning i tidsrummet kl. 12:00 - 16:00.

 

Bestyrelsen inviterer til debatmøde den 6. april kl. 15:00 :-)

bestyrelsen inviterer til debatmøde

Kære medlem af SLR

Håber du har set vores opslag med arbejdsdagen, der ligger tidligere på dagen - vi kan stadig godt bruge flere hænder til at gøre SLR sommerklar - se mere her  Har du mulighed for at kigge forbi og give et nap med, så send os en mail: bestyrelsen@slr-rideklub.dk. Vi mødes kl. 10:00.

Vi går direkte fra arbejdsdagen til et af vores årlige debatmøder. Formålet med møderne er, at vi får muligheden for at tale sammen om løst og fast i løbet af året, og ikke kun til generealforsamlingen. 

På vores første møde prøver vi som noget nyt, at sætte et tema på dagsordenen. Temaet for debatmødet den 6 april er: Drømme og visioner for SLR. 

Vi vil gerne have en dialog med SLR´s medlemmer om:

- Hvor skal vi hen med SLR?
- Bruger vi faciliteterne som vi gerne vil?
- Skal der ændres på noget?
- Har vi den kultur vi gerne vil have i klubben?
- Kurser, tema, aftener?

Vi vil gerne drømme og tænke nyt sammen med jer medlemmer. Går du med nogle tanker, eller andet du gerne vil have drøftet i et åbent forum, kan du melde det ind på mailen: bestyrelsen@slr-rideklub.dk, og så tager vi det op på dagen. Der er ikke noget som udgangspunkt der er for stort eller småt - hvad der er vigtigt for dig, er vigtigt for os. 

Vi afrunder arbejdsdagen og debatmødet med noget mad og kolde øl. For vi kan beregne mad og drikke, må du meget gerne sende en mail til bestyrelsen@slr-rideklub.dk hvor du skriver hvor mange i kommer, og meget gerne i hvis du/i har mulighed for at komme og hjælpe med at gøre SLR sommerklar.

Så vel mødt - vi kommer, gør du??

De bedste Hilsner Bestyrelsen 

Husk at slukke lyset

Kære medlemmer

Husk at slukke lyset, når du er den sidste der er på SLR. 

mvh

bestyrelsen

 

SLR skal gøres sommerklar ... og vi har brug for din hjælp

sommerklar 2019

Kære medlemmer

SLR skal gøres sommerklar - og vi har brug for jeres hjælp 

Sæt kryds i kalenderen den 6. april kl. 10:00 - 15:00.

Vi skal have gjort SLR sommerklar - vi skal bl.a. sætte dressur hegn op, rydde op så vi er klar til sommer sæsonen.

Når vi er færdige, afholder vi et debatmøde kl. 15:00, med et spændende projekt på dagsordenen, som vi gerne vil vende med jer medlemmer - se mere her

Vi afrunder arbejdsdagen og debatmødet med en middag og kolde øl. For vi kan beregne mad og drikke, må du meget gerne sende en mail til hvor du skriver hvor mange i kommer og meget gerne i hvilket tidsrum du kan hjælpe os i.

Vi glæder os til at se jer

mvh.

bestyrelsen

Hal A lukket for ridning den 21/2 fra kl. 18:00 - 24. februar pga. stævne

springstævne 1

Kære medlemmer

Vi afholder springstævne i weekenden den 22. - 24. februar.

I den forbindelse skal der bygges bane. Det sker torsdag aften fra kl. 18:00 og derfor vil hal A være lukket for ridning fra torsdag aften den 21. februar kl. 18:00 - søndag den 24. februar.

Alt er tilbage til det normale igen mandag den 25. februar.

Med venlig hilsen

bestyrelsen

Springstævne 22. + 23. + 24. februar

springstævne 1

C-stævne med D-klasser den 22. + 23. + 24. februar

Vi glæder os til at byde jer velkommen til 3 dage med springning i topklasse.

  • Fredag har vi en række spændende showklasser fra 30 cm - 110 cm
  • Lørdag + søndag LE + MA1*

Se alle klasser og tilmeld dig via GO

Det praktiske:

Sted:
Stævnet afholdes hos Slangerup-Lynge Rideklub, Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup. Stævnet afholdes i 20x60 ridehus og opvarmning i 20x70 ridehus.

Tilmeldelsesfrist:
fredag d. 15-02-2019.

Ved tilmelding på mail/telefon tillægges et administrationsgebyr på kr. 50,-. Betaling på mobilepay nr.: 32662. 

Efteranmeldse foregår på mail: hestespring@slr-rideklub.dk eller på tlf.nr.: 71725858 / 22550400 inklusiv kopi af kvitteringen for mobilepay

Kontakt:
INDEN stævnet: 71725858 / 22550400 eller mail hestespring@slr-rideklub.dk.
Kontakt UNDER stævnet: 22550400 eller mail hestespring@slr-rideklub.dk.

DRF's reglement med seneste rettelser er gældende, hvor intet andet er anført.

Slangerup-Lynge Rideklub hæfter ikke for ulykker og sygdom hos hest, rytter og hestepasser under stævner eller på ud og/eller hjemrejse. Det samme gælder for tyveri. Udeblivelse eller framelding efter frameldelsesfristen, som følge af hændelser klubben ikke er ansvarlig for, medfører ikke refundering af indskuddet.

Foreløbige startlister vil kunne ses på DRF Live fra tirsdag d. 19/02-2018.

I klasser med færre end 15 startende reduceres doteringerne med 30%.

Sekretariatet vil være åbent 1 time før dagens første klasse og lukke snarest efter sidste klasse. Alle doteringer skal afhentes i sekretariatet under stævnet.

Alle klasser afvikles umiddelbart efter hinanden og vi forbeholder os ret til at ændre i tidsplanen for afvikling af de enkelte klasser, samt aflyse klasser med for få starter.

Efteranmeldelser i det omfang tidsplanen tillader det, dog mod forhøjet indskud.

Pas og vaccinationsattest skal forevises på forlangende.

Vi glæder os til at se jer! :) 

Ridehallerne rettes og opfriskes den 14. + 15. februar

service februar

Kære medlemmer

Bunden i vores ridehaller bliver rettet og frisket op torsdag og fredag i uge 7. 

Hal A er lukket for ridning torsdag den 14. februar imellem kl. 07:00 - 15:00

Hal B er lukket for ridning fredag den 15. februar imellem kl. 07:00 - 15:00 

Med venlig hilsen

bestyrelsen

Grusvejen ned til SLR

Kære alle

Grusvejen ned til SLR er i dårlig stand med mange huller m.m. Vi kan desværre ikke udbedre det før det bliver lidt lunere i vejret

Vi gør alt hvad vi kan :-)

Hilsner fra bestyrelsen

Vi skramler og larmer den 8. februar kl. 17:00 - 19:00

Vi gør klar til stævne den 8. februar

Kære medlemmer

Vi gør klar til Vinter Dressur stævnet, der finder sted den 9. & 10. februar.

Derfor vil i opleve vi skramler og larmer lidt fredag den 8. februar i tidsrummet kl. 17:00 - 19:00 

Hilsner fra Dressur udvalget

Vinter Dressur 9. og 10. februar

Vinter Dressur

I weekenden den 9. og 10. februar afholder vi Vinter Dressur på SLR. Vi har sammensat nogle spændende heste klasser, som bl.a. indeholder procentklasse LC/LB, LA5-A, Prix st. George, MB0 og procentklasse sværhedsgrad 6-8. Se alle klasser på Go 

Det praktiske:

  • Adresse: Slangerup-Lynge-Rideklub, Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup
  • Stævnet foregår i hal A (20x60 ridehus)
  • Opvarmning foregår i hal B/C (20x70 ridehus) 
  • Foreløbige startlister kan ses på Live/Equipe 1 uge før
  • Endelige starttider kan ses på Live/Equipe app dagen før klassen afvikles
  • Parkering skal ske på gårdspladsen, så længe der er plads, og herefter på græsplænen

Venteliste
Vi opretter venteliste, efter først til mølle princippet. Efteranmeldelse er muligt i det omfang, der er plads og mod startgebyr + 50 %. Find ventelisten her 
Tilbydes man en plads via ventelisten ved rettidig tilmelding, betales et administrationsgebyr på kr. 50,-

Kontakt
Brug vores mail til at kontakte os ang. stævnet:
dressur@slr-rideklub.dk. Sekretariatets telefonnummer er 41145968 og er kun åben under stævnet.

Vi glæder os til at se jer til vores stævne

Med venlig hilsen
Dressur udvalget

Rensning af dræn og tagbrønde på hal A

service

Kære medlemmer

Fredag den 11. januar bliver der renset dræn og tagbrønde på hal A i tidsrummet imellem kl 08.00 - ca. kl. 10:00

mvh
bestyrelsen

Hal A lukket den 5. januar pga. kursus

indendørs terræntræning med Mia Hastrup

Kære medlemmer

Den 5. januar afholder vi kursus i indendørs terrænspringning med Mia Hastrup, derfor er hal A lukket for ridning hele dagen. 

Alle er velkomne til at kigge forbi og følge undervisningen fra tilskuerpladserne, og har du lidt ekstra tid til overs, vil vi være lykkelige for noget hjælp i hallen. Vil du hjælpe kan du skrive direkte tli Susanne Gulderg på mailen: susguld.slr@gmail.com  

Læs evt. mere om kurset her: https://www.slr-rideklub.dk/nyheder?nyhed=indendors-terraendtraening-med-mia-hastrup-5-januar-2019 

SLR ryttere med E-kort, der ikke deltager i kurset, kan bruge hal B/C eller vores udendørs faciliteter. 

Foredrag den 14. januar: "Hvad sker der under hjelmen?"

"HVAD SKER DER UNDER HJELMEN"...?? ?

* Drømmer du om at ride konkurrencer uden at være ved at dø af skræk?
* Slippe begrænsninger, overspringshandlinger og tankemylder?
* Genfinde rideglæden og gøre det du drømmer om sammen med din hest?

Så kom med til et sjovt, spændende og lærerigt foredrag om mentaltræning for ryttere.

DU ER HVAD DU TÆNKER... ??

Lær hvilke tanker der styrer og styrker dig. 

Så du bl.a. kan få:

• Mere ro og overskud
• Højere grad af tilfredshed og glæde
• Bedre fokus, højere motivation og succes med det du drømmer om

... OG DU FÅR RESULTATER MED DET SAMME 

F.eks.
• Større følelse af samhørighed og venskab med din hest. 
• Gode rideture HVER gang
• Større selvværd og selvtillid og troen på at tingene kan lade sig gøre
• Ro på (stævne) nerverne og bedre resultater
• ... og meget meget mere

Kom og få en hyggelig aften med bl.a. inspiration til hvordan du kan styrke motivationen, selvtilliden og dine tanker så du nemmere får styr på stævnenerver og usikkerhed og mod til at gå efter dine drømme.

ALLE ER VELKOMMEN! :-) PRIS PR. PERSON KR. 100,-

Tilmelding nødvendig via dette link

Det praktiske:

Dato: 14. jannuar
Sted: Slangerup Lynge Rideklub, i klubhuset, Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup
Tidspunkt: Kl. 19:00
Pris: 100,-
Tilmelding: via dette link: https://ezme.io/c/Ra/ebdr?fbclid=IwAR1Xx2aGihfVbrjWwAxuAnsun5Js4DYl-oT3WT91umACDssR1A_v0LPP5iQ

 

Hal A lukket den den 27. - 30. december

Kære medlemmer

Vi afholder dressur stævne den 27. - 30. december og derfor vil hal A være lukket.  SLR ryttere med etablissementkort må gerne benytte hal B/C under stævnet. Det forventes dog at SLR ryttere, der ikke starter stævne, udviser hensyn til vores gæster som starter stævne på SLR.

Hvis vejret tillader det, håber vi at SLR ryttere, der ikke starter stævne, vil benytte udendørs faciliterne. Det er korrekt at 4 dage med stævne er meget, men vi gør det for at tjene penge til klubben og derved kan vi nyde godt af den høje standard vores faciliteter har.

Den 26. december skal vores dressur udvalg pynte op til stævnet, derfor vil hallen være lukket for ridning imellem kl. 09:00 - 12:00

Med venlig hilsen

bestyrelsen

 

Ny bestyrelse i SLR

Ny bestyrelse i SLR

Kære medlemmer

På generalforsamlingen, der fandt sted den 26. november blev der valgt en ny bestyrelse ind. Den nye bestyrelse har nu konstitueret sig, og bestyrelses sammensætningen ser således ud:

Formand:            Christina Just Henriksen
Næstformand:   Line Clausen
Kasserer:            Susanne Guldberg

Øvrige bestyrelsesmedlemmer:

- Yvonne Pedersen
- Karina Lykkegaard
- Poul Knudsen
- Jeanette Lander

Suppleanter:

- Janne Visnek
- Tina Frandsen
- Julie Møller-Larsen

Du kan altid kontakte bestyrelsen via mail adressen: bestyrelsen@slr-rideklub.dk

Læs evt. referatet fra GF her

Referat fra GF 2018

Kære medlemmer

Så er referatet klar fra den ordinære generalforsamling som fandt sted den 26. november 

Download referatet her

mvh
bestyrelsen

Ny ridehusplan

Kære medlemmer

Ny ridehus plan er hængt op gældende fra imorgen mandag den 10. December ?

Privat undervisning er tilladt frem til kl. 15.00 på hverdage, herefter kan der kun benyttes vores fast tilknyttede undervisere. Medlemmer kan benytte ridehuset imens der undervises i dressur, men der skal tages hensyn til undervisningen.   

Se planen her

**Husk: Det er kun medlemmer med e-kort der kan benytte SLR´s faciliteter**

mvh
bestyrelsen

Hal A lukket torsdag den 6. december fra kl. 19:00

Hal A lukket

Kære medlemmer

Vi afholder stævne i den kommende weekend. Derfor er Hal A lukket torsdag aften den 6. december fra kl. 19:00.

Alt er tilbage til det normale igen søndag morgen.

Stævnet er et pony springstævne, der afholdes fredag den 7. december og lørdag den 8. december. Vores udvalg har altid brug for hjælp til stævnet, så har du lidt ekstra tid til overs, så skriv til udvalget på: ponyspring@slr-rideklub.dk - så vil vores udvalg blive lykkelige :-)

29. & 30. december: Nytårsdressur pony

Nytårs dressur pony1

29. & 30. december: Nytårsdressur pony

Vores dressur udvalg har planlagt en fantastisk nytårs dressur stævne weekend med hesteklasser torsdag + fredag og ponyklasser lørdag og søndag

Der en lang række lækre præmier fra vores sponsorer: Nathalie Horse CareCavaleros DenmarkFine Equine DkLilleHellebæk SadelmageriBroderi FabrikkenDK Rosetter og P Svensson inventar snedker

Der er lukket for tilmeldinger til pony dressur, men du kan skrive dig på ventelisten her: http://slr-rideklub.dk/…/staevner/venteliste-efteranmeldels…

Og se hesteklasser den 27. + 28. december her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx

Ses vi?

27. & 28. december: Nytårsdressur hest

nytårsdressur

Vores dressur udvalg har planlagt en fantastisk nytårs dressur stævne weekend med hesteklasser torsdag + fredag og ponyklasser lørdag og søndag

Der en lang række lækre præmier fra vores sponsorer: Nathalie Horse CareCavaleros DenmarkFine Equine DkLille Hellebæk SadelmageriBroderi FabrikkenDK Rosetter og P Svensson inventar snedker

Se hesteklasser den 27. + 28. december her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx…

Ses vi?

7. - 8. december: C springstævne for Pony

 ponyspring

7. - 8. december: C springstævne for Pony

Den 7. - 8. december holder vi C springstævne for pony. Stævnet afholdes indendørs hos Slangerup Lynge Rideklub, Slangerup overdrev 1A, 3550 Slangerup.

Tilmeldelsesfrist fredag d.1. december.

Læs mere og tilmeld dig her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx…

Ses vi 

Indkaldelse til generalforsamling 2018

GF 2018

Indkaldelse til generalforsamling 2018

Nu er det snart tid til generalforsamling i Slangerup-Lynge Rideklub (SLR) og vi håber at mange af foreningens medlemmer har lyst til at bakke op om foreningsarbejdet, ved at deltage.

Alle medlemmer har modtaget en invitation via mail med agenda, indkomne forslag samt regnskab.

Generalforsamlingen afholdes den 26. november kl. 19:00 på Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup. 

Da vi gerne vil sikre en siddeplads til alle samt arrangere kaffe og kage, vil vi opfodre jer alle til at tilmelde jer via dette link (ikke et krav)

Med venlig hilsen bestyrelsen

Indendørs terrændtræning med Mia Hastrup 5. januar 2019

indendørs terræntræning med Mia Hastrup

Terræntræning med Mia Hastrup på SLR

Terræntræning i ridehus – kan man det…..?

JA man kan og lørdag d. 5. januar kommer militaryrytter og træner Mia Hastrup til SLR med sin mobile terrænbane og den planlagte træning afvikles i stort ridehus med god bund. Springene er 30 – 90 cm og både heste og ponyer er velkomne.

Mia har mange års erfaring i at undervise ryttere i alle aldre og på alle niveauer i terrænridning. På baggrund af sin uddannelse fra Københavns Universitet i idræt og selvfølgelig også sin erfaring som military rytter på landsholdsniveau tager Mia udgangspunkt i den enkelte ekvipages niveau og forudsætninger så alle får en god oplevelse.

Kurset kan afvikles ved minimum 16 tilmeldte og der er plads til maksimalt 32 ekvipager. Der rides i hold på 4, og der sættes en time af til hvert hold. Pladserne fordeles efter “først til mølle” princippet. Skulle der nu ske det, at mere end 32 ekvipager gerne vil være med, vil medlemmer af SLR have fortrinsret til pladserne (det er ikke en situation, vi regner med vil opstå). 

Tilmelding er bindende og indskud tilbagebetales som udgangspunkt ikke, hvis man bliver forhindret af sygdom, skader eller andet – vi hjælper dog gerne med at videresælge pladsen, hvis situationen skulle opstå.

Pris: DKK 350 (SLR medlemmer) DKK 400 (ryttere udefra)

Tilmelding hurtigst muligt på: susguld.slr@gmail.com hurtigst muligt med angivelse af navn på rytter og hest, niveau og ønske om tidspunkt. 

Betaling via mobile pay til: SLR-Stævner på 32662 – meget gerne med kommentar: “terræn” og pladsen er booket, når der er betalt. 

Vi glæder os til at se en masse glade ryttere og heste/ponyer på SLR d. 5. januar!

Hal A er lukket torsdag og fredag (8/11 - 9/11)

Hal A er lukket

Kære medlemmer

Hal A er lukket torsdag den 8. november kl. 19:00 - 23:00. Og fredag den 9. november hele dagen

Vores springudvalg skal sætte bane op til stævnet i weekenden :-)

mvh

Springudvalget

Hal B/C optaget 1/11 & 8/11 kl. 16:00 - 20:00 af Bente Eliasen

B2FC lukket bente november

Kære medlemmer

Hal B/C vil være optaget de næste 2 torsdage:

Den 1. november og den 8. november kl. 16:00 - 20:00

Af Bente Eliasens Springhold, istedet for Niels og Kenneth´s tid om torsdagen på ridehusplanen.

Mvh.

bestyrelsen

9. november: C-springstævne og distriktsmesterskab for hold

Slangerup Lynge Rideklub

Ses vi til SLRs C-stævne i spring for heste, hvor der også afholdes Distriktsmesterkab for hold?

Der er D-klasser både fredag og lørdag.

animal-print.dk kommer og fotograferer hele weekenden. Og Li. Haspeholm FoderbutikNathalie Horse CareRidersClub & Heri Rideudstyr står klar med super fede sponsorgaver til jeres dejlige muler!https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f2d/1/16/1f434.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f2d/1/16/1f434.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f2d/1/16/1f434.png");">?

 

Tilmeld dig direkte på go via dette link: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx…

Vi glæder os til at se jer! 

Mvh. SLR´s springudvalgs://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f51/1/16/1f603.png");">?

Hverdagen på SLR

SLR' s ældste ridehus, hal B/C, trængte til en opkvikker.

Projektet "hverdagen på SLR" var hermed skudt igang.

Erik Kundahl var forbi i september og skød nogle fantastiske billeder, som med kyndig vejledning fra Freka grafisk, blev de trykt på mål, så de passede ind imellem spærene. Nummer 7 stod tidligt op imorges, og hang billederne op - og jeg var assistent. 

Fantastisk når ideer føres til handling, og Slangerup-Lynge Rideklub har nu et rigtig pænt ridehusic.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f7f/1/16/1f60a.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f7f/1/16/1f60a.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f0/1/16/1f60b.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f0/1/16/1f60b.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f58/1/16/1f929.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f58/1/16/1f929.png");">?

Hal B/C lukket lørdag den 27. oktober

Hal B2FC lukket lørdag den 27. oktoberVi skal hænge billederne af hverdagen på SLR2

Kære medlemmer

Billederne, som Erik Kundahl var ude og tage i september, skal hænges op på lørdag den 27. oktober. Derfor er hal B/C lukket i tidsrummet kl. 08:00 - 13:00. 

Vi glæder os til at vise jer det færdige resultat :-)

Med venlig hilsen

bestyrelsen

 

 

 

Debatmøde den 25. oktober

Debatmøde den 25. oktober kl. 18 001

Kære medlemmer

Den 25. oktober kl. 18:00 afholder vi debatmøde, hvor vi håber at se så  mange medlemmer som muligt. 

Vi skal også have taget dressur hegnet ind. Vi stiller en trailer frem og håber, i vil give et nap med - jo flere vi er, jo hurtigere er opgaven klaret. Traileren står klar fra morgenstunden, så er i forbi tidligere på dagen, må i meget gerne læsse det på traileren.

Vel mødt til hygge og snak - vi sørger for varm kaffe og kage

De bedste hilsner

bestyrelsen

Arbejde på springbanen den 6. oktober

findsmiley

Lørdag d. 6. oktober fra morgenstunden vil der foregå arbejde med maskiner på springbanen mod hækken.
Medlemmerne henvises til de andre baner.

 

- Bestyrelsen

Spring: Distriktsmesterskab hest, hold

Distriktsmesterskab D2 hest hold C

Distriktsmesterskab D2 hest hold (C)

Den 9. - 11. november holder SLR distriktsmesterskab i spring for hold. Se mere og tilmeld dig direkte på Go

Varsling om generalforsamling 2018

Varsling GF 2018

Kære medlemmer

Vi planlægger at afholde generalforsamling 2018 mandag d. 26. november 2018 kl. 19:00 på Slangerup Overdrev 1A i pavillonen.

Indkaldelsen sendes til medlemmerne pr. mail med nærmere detaljer senest 8 dage før, ligesom indkaldelsen også vil offentliggøres her på hjemmesiden.

Vel mødt!

- Bestyrelsen

Forrygende klubstævne

collage

Tak for et fantastisk klubstævne til alle hjælpere, udvalg og ryttere. Klubstævnet blev rundet af med et brag af en fest.

Har du billeder/video fra klubstævnet og/eller festen, må du meget gerne dele dem i tråden på Facebook 

 

Vi glæder os til næste år

Erik Kundahl kommer på SLR

runch

Kære medlemmer

På onsdag den 12. september kl. 17.00, kommer Erik Kunddahl til SLR for at tage billeder af hverdagen på SLR.

Vi kunne rigtig godt tænke os, at Erik får muligheden for at tage billeder af de mange af de ting der sker på SLR i hverdagen, spring, dressur, oldboys, forældrehygge ved undervisning og de søde ponypiger der skridter af ved siden af hinanden på græsset, som bare ser SÅ fantastisk hyggeligt ud!

I behøver ikke gøre noget specielt, I skal bare komme som I er. Alle er velkomne, både til hest og uden, også selvom man ikke vil med på billederne, vi håber bare på en rigtig hyggelig aften sammen med jer!

Billederne Erik tager skal bruges til at pynte i klubhuset, samt på væggene i begge ridehuse, så vi får noget mere dejligt at se på i hverdagen ?

Vi giver kage og kaffe.

Vi håber, at I vil støtte op om projektet, og at I vil komme og få en hyggelig aften med os 

 

Med venlig hilsen
bestyrelsen

 

 

?

Klubfest 2018

invitation Facebook

Kom til et brag af en fest, når SLR holder den årlige klubfest den 15. september kl. 18:00. 

Der vil være mad, auktion, fodboldkamp og meget mere

Ses vi?

Pris: 125,-

Tilmelding skal ske til: bestyrelsen@slr-rideklub.dk 

Betaling til Mobilepay nr.: 63054

Se her

SLR 5

Et af vores udvalg har fået lavet de flotteste muleposer - selvfølgelig med SLR logo ;-) 

De heldige vindere til vores stævner, vil modtage præmier i vores nye mulepose - kan du ikke leve uden, kan du købe den til 30,- (hele overskuddet går til klubkassen)

5 gode grunde til du skal købe muleposen:

- Den er tæt på uopslidelig, da den er fremstillet i bomuld
- Den er nem at rengøre. Du kan bare smide den i vaskemaskinen 
- Designet er tidsløst og elegant, så den går ikke af mode
- Kan bruges til mange formål; indkøb, til ridetøjet, kan hænge på boksdøren med ting i, til stævne
- Al overskud går direkte i klubkassen, så vi kan lave endnu flere fede ting til dig som medlem :-)

Du kan købe de nye muleposer til vores Klubstævne, som finder sted den 14. og 15. september, eller du kan skrive en mail til: bestyrelsen@slr-rideklub.dk.

C- Stævne med distriktsmesterskab for hold

farmto table

C-stævne med distriktsmesterskab for hold 

Den 13. & 14. oktober holder vi C-stævne med distriksmesterskab for hold. Stævnet er indendørs i hal A og opvarmning foregår i 20x70 ridehus. Se mere om stævnet på Go via dette link. De foreløbige startlister kan ses på live/equipe app dagen før klassen afvikles.

Anmeldelsesfristen er den 5. oktober, derefter opretter vi en venteliste, som du kan finde her - hvis der bliver plads, gives de efter først til mølle princippet. 

Du kan altid kontakte vores dressur udvalg via mailen dressur@slr-rideklub.dk

Vi glæder os til at se jer

SLR´s dressur udvalg

Klubstævne den 14. og 15. september

Klubmesterskab FB spring 2

Klubstævne 2018
Den 14. og 15. septemper afholder SLR Klubmesterskaber i Dressur og Spring.

Læs mere her

 

SLR´s Oldbys hold starter sæsonen op den 5. september

Old Boys

Kære alle

Onsdag den 5. september  kl. 19:00 - 20:00 starter Oldboysholdet op igen, vi rider i hal B/C.

Kom og vær med, om du er skov, dressur, spring elle hyggerytter er underordnet - Yngste rytter er 15 år ældste er 72 år.?

Kom evt. og kig og se hvad vi laver, det er simpelthen for omfattende at skrive her ?

Send en sms til Ina Zetterstrøm mobil 26819442.

VH INA

Nyhed: Klubtøj

klubtøj 1200x581

Vi har indgået et samarbejde med Freka med levering af klubtøj. Vi har sammensat et sortiment til vores medlemmer af klubtøj til både stævner og hverdag - derudover kan du også købe flotte ting til hesten.

Når du køber varer i vores webshop, støtter du samtidig klubben, da vi får points for hvert køb, som vi kan bruge til at købe ting til klubben for. Vi vil løbende udvikle vores sortiment, så det passer til medlemmernes ønsker. Har du en idé eller en forespørgsel, er du altid velkommen til at kontakte bestyrelsen på mail: bestyrelse@slr-rideklub.dk - vi glæder os til at høre fra dig.

Vi opfordrer til at vise klubbens navn ved enhver given lejlighed – klubtøj klæder i øvrigt også hjælpere :-)

Se hele sortimentet her og bestil allerede i dag 

Etablering af automatisk vanding på grusspringbanen

Automatisk vanding på grusspringbanen2

Kære medlemmer,

 Vi har længe arbejdet på en løsning af vores meget støvede grusspringbane.

Der bliver etableret automatisk vanding med dyser, der kan sprøjte ind fra siderne. De kan ikke helt nå midten, så der skal stadig køres lidt med traktoren for det var desværre ikke muligt at finde dyser, der kan sprøjte langt nok. Dyserne bliver koblet på vandingsanlægget i Hal A, hvor vandet også trækkes fra. Alt i alt ser vi meget frem til det, da det bliver et gevaldigt løft i træningsmiljøet omkring springbanen, både for heste og mennesker. 

Vores gravemester har fremrykket tidspunktet, så arbejdet begyndes allerede i morgen, torsdag d. 2. august. Det betyder, at grusspringbanen er lukket for ridning hele dagen. Og der vil også blive gravet en rende henover græsarealet mellem Hal A og grusspringbanen. Vi forventer at renderne bliver dækket til allerede i morgen aften.

Og vi håber, at ryttere, der vil benytte udendørs dressurbanerne ved pavillionnen kan passere, evt ved at skridte igennem grusspringbanen. Spørg venligt vores leverandører om i kan passere, men vær søde, da de knokler og har givet os nogle rigtig gode priser. Der må forventes nogen larm og påstyr ifbm. arbejdet.

Hal B/C og dressurbanen til højre for indkørslen er ledig hele dagen. Hal A er i princippet også ledig, men der kan være larm ifm. at der laves hul ind til vandingsanlægget.

 Til slut kan vi nævne, at vandingsanlægget i Hal B/C også har været efterset og repararet, så det ikke længere drypper fra nogle af dyserne. 

Mvh Bestyrelsen

Græsbanen lukket for alt ridning

græsbanen lukket pga tørke2

Kære medlemmer,

Grundet tørke har græsset det svært, så vi er nødt til at skåne græsbanen så meget som muligt. Derfor er vi nødsaget til at lukke græsbanen for al ridning indtil videre.

Vi holder øje med banen, og så snart vi får regn og græsset gror igen, så åbnes den igen.

Mvh Bestyrelsen

Hal B/C er lukket i tidsrummet kl. 07:00 - 15:00 den 1. august

Service info

 

Tømreren starter på arbejdet med at reparere åsene i hal B/C den 1. august, og derfor vil hallen være lukket for ridning i dette tidsrum.

mvh
bestyrelsen

Ny dressur-underviser

Ny underviser1

Kære medlemmer 

Det er med stor fornøjelse at kunne meddele jer at vi har fået ny underviser. Lene Lindegaard underviser i dressur. Lene er fra Fredensborg, hvor hun sammen med hendes mand Thomas Lindegaard, driver en ejendom med ca. 30 dressur heste. Gennem årene har de opnået mange flotte resultater med deres elever på div. Landshold med mange medaljer. Der undervises på alle niveauer for både pony og hest. (Lene underviser i fremtiden hver mandag) 1 lektion ca. 30 min koster 300,-

Du er meget velkommen til at komme som tilskuer og se Lene undervise. Hvis du allerede nu har besluttet dig og gerne vil have undervisning, så kan du tilmelde dig direkte til Lene på tlf. 50746998

Vi i bestyrelsen håber i vil tage godt imod Lene, og ønsker jer god fornøjelse med ridningen!

M.v.h. bestyrelsen

Annoncer