Mød Bakkely Wood på SLR den 28. juli

mød Bakkely Wood på sLR

Bakkely Wood besøger SLR til vores springstævne der finder sted den 28. juli.

Du vil få mulighed for at kigge nærmere på de mange spændende varer, de opstiller nemlig en bod med deres produkter.

Der bliver en lodtrækning for dem, der besøger Bakkely Woods, hvor man kan vælge mellem flere af vores produkter.

Læs mere om Bakkely Woods her

 

Ridehallerne afrettes og luftes den 30. juli

Begge ridehaller er lukket for ridning den 30. juli

Kære medlemmer

Det er nu tid til begge vores ridehaller, hal A og hal B/C, skal luftes og rettes af. Det sker tirsdag den 30. juli. Vi henviser til at ride på de en af de 5 udendørs baner.

Derfor er begge ridehaller lukket for ridning hele dagen tirsdag den 30. juli

Alt er tilbage til det normale igen onsdag den 31. juli :-)

mvh
bestyrelsen

Renoveringsprojekter på SLR sommeren over

11. 12. juli

Kære medlemmer

Vores udendørs baner trænger til renovering, derfor vil i opleve, at hhv. de udendørs dressur baner og den udendørs springbane vil være lukket for ridning i nogle dage. Vi henviser til at bruge ridehusene og ridebanen ved hal B/C.

De udendørs dressurbaner
Har fået et friskt lag sand på. Den skal have nogle dage til at sætte sig, og derfor er de lukket for ridning indtil fredag den 12. juli - hold evt. øje med Facebook, der kommer løbende meldinger fra os.

Den udendørs springbane
Får nyt toplag. Arbejdet begynder på torsdag den 11. juli og forventes færdigt fredag den 12. juli. Vi melder ud, når banen kan rides på igen.

Følg med på facebook - der kommer løbende meldinger fra os

mvh
bestyrelsen

 

 

Kan du hjælpe?

Kan du hjælpe

Kan du hjælpe?

Hestespringudvalget mangler hjælpere til stævnet, der finder sted den 27. juli - har du et par timer til overs, gør du vores udvalg lykkelige 

Nyt! 
Hjælper du i min. 3 timer, udløser det en gratis start (den kan gemmes til en start senere)

Skriv til udvalget på mailen: hestespring@slr-rideklub.dk

Kontingent juli - december

kontingent

Kære medlemmer

Opkrævning af kontingent og/eller e-kort til SLR er sendt ud - har du ikke tilmeldt din betaling til PBS, skal du tjekke din mail.

Den 19. juni er opkrævningerne for juli – december sendt ud. Denne gang har vi valgt at gøre det en smule anderledes end vi plejer. Der er sendt en e-mail med opkrævning til dem, der ikke er tilmeldt PBS i stedet for et brev. Mails med opkrævninger er sendt den 19. juni, og systemet har meldt, at alle mails er gået igennem. Kan du ikke finde mailen i din indbakke, så tjek dit spamfilter.

Er du tilmeldt PBS
Kan du se opkrævningen på oversigten i din bank. Den står til den 10. juli. Du har ikke modtaget en mail fra os med opkrævning.

Er du ikke tilmeldt PBS
Har du den 19. juni modtaget en mail med opkrævning – du kan med stor fordel tilmelde dig PBS, se hvordan i mailen, du har modtaget fra os. Vi har sendt til den mail adresse, du har oplyst til os. Husk betalingsfrist er den 10. juli.

Har du ikke modtaget en mail
Tjek dit spamfilter, eller kontakt vores kasserer på mail: kasserer@slr-rideklub.dk

Med venlig hilsen

bestyrelsen

 

Oldboys træning på SLR

kunddahlgraphic photography 1 of 1 111

Kære medlemmer

Der er træning til Oldboys stævnet på udendørs banerne 3 dage i den kommende uge.

SLR´s hold træner:

Onsdag kl. 18:30 - 20:00

Lindholmens hold træner:

Mandag kl. 17:45 - 20:00

Tirsdag kl. 19:00 - 20:00

Torsdag kl. 20:00 - 21:00

Mvh.
bestyrelsen

 

 

 

 

Oldboys stævne 2019

v

Kom til hest og hygge på SLR

Lørdag d. 22. juni fra 9.30-14.00 lægger SLR's baner græs, grus og faciliteter til det årlige oldboys-stævne for hold.

Det bliver en dag med hyggen i fokus, og hvad end du er erfaren rytter, eller aldrig har set en hest, er der mulighed for én på opleveren.

Så pak det gode humør og medbring din gamle rideveninde, dit nysgerrige barnebarn, din hestegale kollega eller din igorante husbond (der er også fadøl), og vær med til at skabe rammerne om den store festdag til hest og som gæst.

Vi ses :-)

Oldboysudvalget

Pinse Dressur den 10. juni

Pinse dressur

Vores dressur udvalg har sammensat en række spændende klasser til vores pinse dressur, der finder sted den 10. juni - stævnet er et udendørs stævne

Se klasser og tilmeld dig her 

 

 

Dressur stævne for hest og pony den 11. + 12. maj

11. 12. maj

Du kan se frem til 2 dage med fantastisk dressur.

Vores dressur udvalg har udvalgt en række spændende klasser - både for hest og pony.

Stævnet er et udendørs stævne, og der rides på 2 baner. 

Tilmeldingsfristen er den 4. maj - se mere her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx?EventId=Prop00033138&fbclid=IwAR3rGiRJB_u9v0-txBWkjRqwkKfFsX8GdXQyfXQKJ231nrXm37wolzvTp5k#event-remark

Kom og støt op omkring din klub den 20. april

hjælp til pony spring 1

Kære medlemmer

Den 20. april afholder vi Påske Ponyspring - kom og støt op om din klub og de over 20 medlemmer, som starter den dag.

Som noget nyt, har vi booket "festvognen" der disker op med lækkerier. I klubhuset kan man købe kage, kaffe/the,vand og toast.

Har du et par timer til overs, og har lyst til at hjælpe, så hører vores udvalg meget gerne fra dig  Skriv direkte til Yvonne & Co. på mailen: ponyspring@slr-rideklub.dk.

Og så en lille lavpraktisk info til medlemmer med E-kort, der bruger SLR´s faciliteter:

Stævnet den 20. april vil blive afholdt i hal A, som vil være lukket fra fredag den 19. april kl. 15:00, da der skal bygges bane og gøres klar til stævnet. 
Alt er tilbage til det normale søndag den 21. april 

Alle andre faciliteter kan bruges af SLR medlemmer med E-kort

Start lister m.m. kan ses her: https://online.equipe.com/da/competitions/29961

 

Påske pony spring den 20. april

20. april ponyspring

Lørdag den 20. april: Påske pony spring på SLR

Vi afholder pony springstævne en enkelt dag i påsken og vores udvalg glæder sig til at byde de mange ekvipager, der har tilmeldt sig stævnet, velkommen :-)

Der er klasser for alle - og bemærk, LA1 har forhøjede doteringer. Se mere til tilmeld dig her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx?EventId=Prop00033623&fbclid=IwAR35JQ_sljISbdhnJsmMlb9TYwF7akhzQZJMQriwplMnOhBzN0cdobP7Oh0 anmeldelsesfristen er den 12. april.

Har du et par timer til overs?
SLR vil ikke have stævner hvis det ikke var for vores ildsjæle, som sidder i vores stævne udvalg. Men de kan ikke klare den uden at få hjælp fra klubbens andre medlemmer, så har du et par timer til overs lørdag den 20. april, så skriv til Yvonne på ponyspring@slr-rideklub.dk

Hal A lukket fra kl. 15:00 den 19. april
Stævnet foregår i Hal A og opvarmningen er i hal B/C - i den forbindelse vil hal A være lukket fra ridning fra fredag den 19. april kl. 15:00 da udvalget skal bygge banen sammen med banebyggeren. Alt er tilbage til det normale igen søndag morgen.

Miljøtræning med politirytter Kristian Madsen 19. maj

19. maj

Miljøtræning af hest v. politirytter Kristian Madsen.

Søndag d. 19.Maj kl. 12:30 får vi besøg af Kristian Madsen, som er forhenværende politirytter. Han hjælper nu mange heste og ryttere med at blive mere fortrolige i nye udfordringer. Kristian ankommer med en trailer med lidt af hvert, og så omdannes ridehuset til miljøtræningsbane. Han vil præsentere de 18 ryttere, der er tilmeldt, for lidt af hvert med fokus på ridesikkerhed.  

***alle hold er fuldt bookede men du er velkommen til at kigge forbi og kigge på***

OBS!
I forbindelse med kurset vil hal A være lukket for ridning i tidsrummet kl. 12:00 - 16:00.

 

Bestyrelsen inviterer til debatmøde den 6. april kl. 15:00 :-)

bestyrelsen inviterer til debatmøde

Kære medlem af SLR

Håber du har set vores opslag med arbejdsdagen, der ligger tidligere på dagen - vi kan stadig godt bruge flere hænder til at gøre SLR sommerklar - se mere her  Har du mulighed for at kigge forbi og give et nap med, så send os en mail: bestyrelsen@slr-rideklub.dk. Vi mødes kl. 10:00.

Vi går direkte fra arbejdsdagen til et af vores årlige debatmøder. Formålet med møderne er, at vi får muligheden for at tale sammen om løst og fast i løbet af året, og ikke kun til generealforsamlingen. 

På vores første møde prøver vi som noget nyt, at sætte et tema på dagsordenen. Temaet for debatmødet den 6 april er: Drømme og visioner for SLR. 

Vi vil gerne have en dialog med SLR´s medlemmer om:

- Hvor skal vi hen med SLR?
- Bruger vi faciliteterne som vi gerne vil?
- Skal der ændres på noget?
- Har vi den kultur vi gerne vil have i klubben?
- Kurser, tema, aftener?

Vi vil gerne drømme og tænke nyt sammen med jer medlemmer. Går du med nogle tanker, eller andet du gerne vil have drøftet i et åbent forum, kan du melde det ind på mailen: bestyrelsen@slr-rideklub.dk, og så tager vi det op på dagen. Der er ikke noget som udgangspunkt der er for stort eller småt - hvad der er vigtigt for dig, er vigtigt for os. 

Vi afrunder arbejdsdagen og debatmødet med noget mad og kolde øl. For vi kan beregne mad og drikke, må du meget gerne sende en mail til bestyrelsen@slr-rideklub.dk hvor du skriver hvor mange i kommer, og meget gerne i hvis du/i har mulighed for at komme og hjælpe med at gøre SLR sommerklar.

Så vel mødt - vi kommer, gør du??

De bedste Hilsner Bestyrelsen 

Husk at slukke lyset

Kære medlemmer

Husk at slukke lyset, når du er den sidste der er på SLR. 

mvh

bestyrelsen

 

SLR skal gøres sommerklar ... og vi har brug for din hjælp

sommerklar 2019

Kære medlemmer

SLR skal gøres sommerklar - og vi har brug for jeres hjælp 

Sæt kryds i kalenderen den 6. april kl. 10:00 - 15:00.

Vi skal have gjort SLR sommerklar - vi skal bl.a. sætte dressur hegn op, rydde op så vi er klar til sommer sæsonen.

Når vi er færdige, afholder vi et debatmøde kl. 15:00, med et spændende projekt på dagsordenen, som vi gerne vil vende med jer medlemmer - se mere her

Vi afrunder arbejdsdagen og debatmødet med en middag og kolde øl. For vi kan beregne mad og drikke, må du meget gerne sende en mail til hvor du skriver hvor mange i kommer og meget gerne i hvilket tidsrum du kan hjælpe os i.

Vi glæder os til at se jer

mvh.

bestyrelsen

Hal A lukket for ridning den 21/2 fra kl. 18:00 - 24. februar pga. stævne

springstævne 1

Kære medlemmer

Vi afholder springstævne i weekenden den 22. - 24. februar.

I den forbindelse skal der bygges bane. Det sker torsdag aften fra kl. 18:00 og derfor vil hal A være lukket for ridning fra torsdag aften den 21. februar kl. 18:00 - søndag den 24. februar.

Alt er tilbage til det normale igen mandag den 25. februar.

Med venlig hilsen

bestyrelsen

Springstævne 22. + 23. + 24. februar

springstævne 1

C-stævne med D-klasser den 22. + 23. + 24. februar

Vi glæder os til at byde jer velkommen til 3 dage med springning i topklasse.

  • Fredag har vi en række spændende showklasser fra 30 cm - 110 cm
  • Lørdag + søndag LE + MA1*

Se alle klasser og tilmeld dig via GO

Det praktiske:

Sted:
Stævnet afholdes hos Slangerup-Lynge Rideklub, Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup. Stævnet afholdes i 20x60 ridehus og opvarmning i 20x70 ridehus.

Tilmeldelsesfrist:
fredag d. 15-02-2019.

Ved tilmelding på mail/telefon tillægges et administrationsgebyr på kr. 50,-. Betaling på mobilepay nr.: 32662. 

Efteranmeldse foregår på mail: hestespring@slr-rideklub.dk eller på tlf.nr.: 71725858 / 22550400 inklusiv kopi af kvitteringen for mobilepay

Kontakt:
INDEN stævnet: 71725858 / 22550400 eller mail hestespring@slr-rideklub.dk.
Kontakt UNDER stævnet: 22550400 eller mail hestespring@slr-rideklub.dk.

DRF's reglement med seneste rettelser er gældende, hvor intet andet er anført.

Slangerup-Lynge Rideklub hæfter ikke for ulykker og sygdom hos hest, rytter og hestepasser under stævner eller på ud og/eller hjemrejse. Det samme gælder for tyveri. Udeblivelse eller framelding efter frameldelsesfristen, som følge af hændelser klubben ikke er ansvarlig for, medfører ikke refundering af indskuddet.

Foreløbige startlister vil kunne ses på DRF Live fra tirsdag d. 19/02-2018.

I klasser med færre end 15 startende reduceres doteringerne med 30%.

Sekretariatet vil være åbent 1 time før dagens første klasse og lukke snarest efter sidste klasse. Alle doteringer skal afhentes i sekretariatet under stævnet.

Alle klasser afvikles umiddelbart efter hinanden og vi forbeholder os ret til at ændre i tidsplanen for afvikling af de enkelte klasser, samt aflyse klasser med for få starter.

Efteranmeldelser i det omfang tidsplanen tillader det, dog mod forhøjet indskud.

Pas og vaccinationsattest skal forevises på forlangende.

Vi glæder os til at se jer! :) 

Ridehallerne rettes og opfriskes den 14. + 15. februar

service februar

Kære medlemmer

Bunden i vores ridehaller bliver rettet og frisket op torsdag og fredag i uge 7. 

Hal A er lukket for ridning torsdag den 14. februar imellem kl. 07:00 - 15:00

Hal B er lukket for ridning fredag den 15. februar imellem kl. 07:00 - 15:00 

Med venlig hilsen

bestyrelsen

Grusvejen ned til SLR

Kære alle

Grusvejen ned til SLR er i dårlig stand med mange huller m.m. Vi kan desværre ikke udbedre det før det bliver lidt lunere i vejret

Vi gør alt hvad vi kan :-)

Hilsner fra bestyrelsen

Vi skramler og larmer den 8. februar kl. 17:00 - 19:00

Vi gør klar til stævne den 8. februar

Kære medlemmer

Vi gør klar til Vinter Dressur stævnet, der finder sted den 9. & 10. februar.

Derfor vil i opleve vi skramler og larmer lidt fredag den 8. februar i tidsrummet kl. 17:00 - 19:00 

Hilsner fra Dressur udvalget

Vinter Dressur 9. og 10. februar

Vinter Dressur

I weekenden den 9. og 10. februar afholder vi Vinter Dressur på SLR. Vi har sammensat nogle spændende heste klasser, som bl.a. indeholder procentklasse LC/LB, LA5-A, Prix st. George, MB0 og procentklasse sværhedsgrad 6-8. Se alle klasser på Go 

Det praktiske:

  • Adresse: Slangerup-Lynge-Rideklub, Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup
  • Stævnet foregår i hal A (20x60 ridehus)
  • Opvarmning foregår i hal B/C (20x70 ridehus) 
  • Foreløbige startlister kan ses på Live/Equipe 1 uge før
  • Endelige starttider kan ses på Live/Equipe app dagen før klassen afvikles
  • Parkering skal ske på gårdspladsen, så længe der er plads, og herefter på græsplænen

Venteliste
Vi opretter venteliste, efter først til mølle princippet. Efteranmeldelse er muligt i det omfang, der er plads og mod startgebyr + 50 %. Find ventelisten her 
Tilbydes man en plads via ventelisten ved rettidig tilmelding, betales et administrationsgebyr på kr. 50,-

Kontakt
Brug vores mail til at kontakte os ang. stævnet:
dressur@slr-rideklub.dk. Sekretariatets telefonnummer er 41145968 og er kun åben under stævnet.

Vi glæder os til at se jer til vores stævne

Med venlig hilsen
Dressur udvalget

Rensning af dræn og tagbrønde på hal A

service

Kære medlemmer

Fredag den 11. januar bliver der renset dræn og tagbrønde på hal A i tidsrummet imellem kl 08.00 - ca. kl. 10:00

mvh
bestyrelsen

Hal A lukket den 5. januar pga. kursus

indendørs terræntræning med Mia Hastrup

Kære medlemmer

Den 5. januar afholder vi kursus i indendørs terrænspringning med Mia Hastrup, derfor er hal A lukket for ridning hele dagen. 

Alle er velkomne til at kigge forbi og følge undervisningen fra tilskuerpladserne, og har du lidt ekstra tid til overs, vil vi være lykkelige for noget hjælp i hallen. Vil du hjælpe kan du skrive direkte tli Susanne Gulderg på mailen: susguld.slr@gmail.com  

Læs evt. mere om kurset her: https://www.slr-rideklub.dk/nyheder?nyhed=indendors-terraendtraening-med-mia-hastrup-5-januar-2019 

SLR ryttere med E-kort, der ikke deltager i kurset, kan bruge hal B/C eller vores udendørs faciliteter. 

Foredrag den 14. januar: "Hvad sker der under hjelmen?"

"HVAD SKER DER UNDER HJELMEN"...?? ?

* Drømmer du om at ride konkurrencer uden at være ved at dø af skræk?
* Slippe begrænsninger, overspringshandlinger og tankemylder?
* Genfinde rideglæden og gøre det du drømmer om sammen med din hest?

Så kom med til et sjovt, spændende og lærerigt foredrag om mentaltræning for ryttere.

DU ER HVAD DU TÆNKER... ??

Lær hvilke tanker der styrer og styrker dig. 

Så du bl.a. kan få:

• Mere ro og overskud
• Højere grad af tilfredshed og glæde
• Bedre fokus, højere motivation og succes med det du drømmer om

... OG DU FÅR RESULTATER MED DET SAMME 

F.eks.
• Større følelse af samhørighed og venskab med din hest. 
• Gode rideture HVER gang
• Større selvværd og selvtillid og troen på at tingene kan lade sig gøre
• Ro på (stævne) nerverne og bedre resultater
• ... og meget meget mere

Kom og få en hyggelig aften med bl.a. inspiration til hvordan du kan styrke motivationen, selvtilliden og dine tanker så du nemmere får styr på stævnenerver og usikkerhed og mod til at gå efter dine drømme.

ALLE ER VELKOMMEN! :-) PRIS PR. PERSON KR. 100,-

Tilmelding nødvendig via dette link

Det praktiske:

Dato: 14. jannuar
Sted: Slangerup Lynge Rideklub, i klubhuset, Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup
Tidspunkt: Kl. 19:00
Pris: 100,-
Tilmelding: via dette link: https://ezme.io/c/Ra/ebdr?fbclid=IwAR1Xx2aGihfVbrjWwAxuAnsun5Js4DYl-oT3WT91umACDssR1A_v0LPP5iQ

 

Hal A lukket den den 27. - 30. december

Kære medlemmer

Vi afholder dressur stævne den 27. - 30. december og derfor vil hal A være lukket.  SLR ryttere med etablissementkort må gerne benytte hal B/C under stævnet. Det forventes dog at SLR ryttere, der ikke starter stævne, udviser hensyn til vores gæster som starter stævne på SLR.

Hvis vejret tillader det, håber vi at SLR ryttere, der ikke starter stævne, vil benytte udendørs faciliterne. Det er korrekt at 4 dage med stævne er meget, men vi gør det for at tjene penge til klubben og derved kan vi nyde godt af den høje standard vores faciliteter har.

Den 26. december skal vores dressur udvalg pynte op til stævnet, derfor vil hallen være lukket for ridning imellem kl. 09:00 - 12:00

Med venlig hilsen

bestyrelsen

 

Ny bestyrelse i SLR

Ny bestyrelse i SLR

Kære medlemmer

På generalforsamlingen, der fandt sted den 26. november blev der valgt en ny bestyrelse ind. Den nye bestyrelse har nu konstitueret sig, og bestyrelses sammensætningen ser således ud:

Formand:            Christina Just Henriksen
Næstformand:   Line Clausen
Kasserer:            Susanne Guldberg

Øvrige bestyrelsesmedlemmer:

- Yvonne Pedersen
- Karina Lykkegaard
- Poul Knudsen
- Jeanette Lander

Suppleanter:

- Janne Visnek
- Tina Frandsen
- Julie Møller-Larsen

Du kan altid kontakte bestyrelsen via mail adressen: bestyrelsen@slr-rideklub.dk

Læs evt. referatet fra GF her

Referat fra GF 2018

Kære medlemmer

Så er referatet klar fra den ordinære generalforsamling som fandt sted den 26. november 

Download referatet her

mvh
bestyrelsen

Ny ridehusplan

Kære medlemmer

Ny ridehus plan er hængt op gældende fra imorgen mandag den 10. December ?

Privat undervisning er tilladt frem til kl. 15.00 på hverdage, herefter kan der kun benyttes vores fast tilknyttede undervisere. Medlemmer kan benytte ridehuset imens der undervises i dressur, men der skal tages hensyn til undervisningen.   

Se planen her

**Husk: Det er kun medlemmer med e-kort der kan benytte SLR´s faciliteter**

mvh
bestyrelsen

Hal A lukket torsdag den 6. december fra kl. 19:00

Hal A lukket

Kære medlemmer

Vi afholder stævne i den kommende weekend. Derfor er Hal A lukket torsdag aften den 6. december fra kl. 19:00.

Alt er tilbage til det normale igen søndag morgen.

Stævnet er et pony springstævne, der afholdes fredag den 7. december og lørdag den 8. december. Vores udvalg har altid brug for hjælp til stævnet, så har du lidt ekstra tid til overs, så skriv til udvalget på: ponyspring@slr-rideklub.dk - så vil vores udvalg blive lykkelige :-)

29. & 30. december: Nytårsdressur pony

Nytårs dressur pony1

29. & 30. december: Nytårsdressur pony

Vores dressur udvalg har planlagt en fantastisk nytårs dressur stævne weekend med hesteklasser torsdag + fredag og ponyklasser lørdag og søndag

Der en lang række lækre præmier fra vores sponsorer: Nathalie Horse CareCavaleros DenmarkFine Equine DkLilleHellebæk SadelmageriBroderi FabrikkenDK Rosetter og P Svensson inventar snedker

Der er lukket for tilmeldinger til pony dressur, men du kan skrive dig på ventelisten her: http://slr-rideklub.dk/…/staevner/venteliste-efteranmeldels…

Og se hesteklasser den 27. + 28. december her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx

Ses vi?

27. & 28. december: Nytårsdressur hest

nytårsdressur

Vores dressur udvalg har planlagt en fantastisk nytårs dressur stævne weekend med hesteklasser torsdag + fredag og ponyklasser lørdag og søndag

Der en lang række lækre præmier fra vores sponsorer: Nathalie Horse CareCavaleros DenmarkFine Equine DkLille Hellebæk SadelmageriBroderi FabrikkenDK Rosetter og P Svensson inventar snedker

Se hesteklasser den 27. + 28. december her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx…

Ses vi?

7. - 8. december: C springstævne for Pony

 ponyspring

7. - 8. december: C springstævne for Pony

Den 7. - 8. december holder vi C springstævne for pony. Stævnet afholdes indendørs hos Slangerup Lynge Rideklub, Slangerup overdrev 1A, 3550 Slangerup.

Tilmeldelsesfrist fredag d.1. december.

Læs mere og tilmeld dig her: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx…

Ses vi 

Indkaldelse til generalforsamling 2018

GF 2018

Indkaldelse til generalforsamling 2018

Nu er det snart tid til generalforsamling i Slangerup-Lynge Rideklub (SLR) og vi håber at mange af foreningens medlemmer har lyst til at bakke op om foreningsarbejdet, ved at deltage.

Alle medlemmer har modtaget en invitation via mail med agenda, indkomne forslag samt regnskab.

Generalforsamlingen afholdes den 26. november kl. 19:00 på Slangerup Overdrev 1A, 3550 Slangerup. 

Da vi gerne vil sikre en siddeplads til alle samt arrangere kaffe og kage, vil vi opfodre jer alle til at tilmelde jer via dette link (ikke et krav)

Med venlig hilsen bestyrelsen

Indendørs terrændtræning med Mia Hastrup 5. januar 2019

indendørs terræntræning med Mia Hastrup

Terræntræning med Mia Hastrup på SLR

Terræntræning i ridehus – kan man det…..?

JA man kan og lørdag d. 5. januar kommer militaryrytter og træner Mia Hastrup til SLR med sin mobile terrænbane og den planlagte træning afvikles i stort ridehus med god bund. Springene er 30 – 90 cm og både heste og ponyer er velkomne.

Mia har mange års erfaring i at undervise ryttere i alle aldre og på alle niveauer i terrænridning. På baggrund af sin uddannelse fra Københavns Universitet i idræt og selvfølgelig også sin erfaring som military rytter på landsholdsniveau tager Mia udgangspunkt i den enkelte ekvipages niveau og forudsætninger så alle får en god oplevelse.

Kurset kan afvikles ved minimum 16 tilmeldte og der er plads til maksimalt 32 ekvipager. Der rides i hold på 4, og der sættes en time af til hvert hold. Pladserne fordeles efter “først til mølle” princippet. Skulle der nu ske det, at mere end 32 ekvipager gerne vil være med, vil medlemmer af SLR have fortrinsret til pladserne (det er ikke en situation, vi regner med vil opstå). 

Tilmelding er bindende og indskud tilbagebetales som udgangspunkt ikke, hvis man bliver forhindret af sygdom, skader eller andet – vi hjælper dog gerne med at videresælge pladsen, hvis situationen skulle opstå.

Pris: DKK 350 (SLR medlemmer) DKK 400 (ryttere udefra)

Tilmelding hurtigst muligt på: susguld.slr@gmail.com hurtigst muligt med angivelse af navn på rytter og hest, niveau og ønske om tidspunkt. 

Betaling via mobile pay til: SLR-Stævner på 32662 – meget gerne med kommentar: “terræn” og pladsen er booket, når der er betalt. 

Vi glæder os til at se en masse glade ryttere og heste/ponyer på SLR d. 5. januar!

Hal A er lukket torsdag og fredag (8/11 - 9/11)

Hal A er lukket

Kære medlemmer

Hal A er lukket torsdag den 8. november kl. 19:00 - 23:00. Og fredag den 9. november hele dagen

Vores springudvalg skal sætte bane op til stævnet i weekenden :-)

mvh

Springudvalget

Hal B/C optaget 1/11 & 8/11 kl. 16:00 - 20:00 af Bente Eliasen

B2FC lukket bente november

Kære medlemmer

Hal B/C vil være optaget de næste 2 torsdage:

Den 1. november og den 8. november kl. 16:00 - 20:00

Af Bente Eliasens Springhold, istedet for Niels og Kenneth´s tid om torsdagen på ridehusplanen.

Mvh.

bestyrelsen

9. november: C-springstævne og distriktsmesterskab for hold

Slangerup Lynge Rideklub

Ses vi til SLRs C-stævne i spring for heste, hvor der også afholdes Distriktsmesterkab for hold?

Der er D-klasser både fredag og lørdag.

animal-print.dk kommer og fotograferer hele weekenden. Og Li. Haspeholm FoderbutikNathalie Horse CareRidersClub & Heri Rideudstyr står klar med super fede sponsorgaver til jeres dejlige muler!https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f2d/1/16/1f434.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f2d/1/16/1f434.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f2d/1/16/1f434.png");">?

 

Tilmeld dig direkte på go via dette link: https://go.rideforbund.dk/staevnekalender/vis-staevne.aspx…

Vi glæder os til at se jer! 

Mvh. SLR´s springudvalgs://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f51/1/16/1f603.png");">?

Hverdagen på SLR

SLR' s ældste ridehus, hal B/C, trængte til en opkvikker.

Projektet "hverdagen på SLR" var hermed skudt igang.

Erik Kundahl var forbi i september og skød nogle fantastiske billeder, som med kyndig vejledning fra Freka grafisk, blev de trykt på mål, så de passede ind imellem spærene. Nummer 7 stod tidligt op imorges, og hang billederne op - og jeg var assistent. 

Fantastisk når ideer føres til handling, og Slangerup-Lynge Rideklub har nu et rigtig pænt ridehusic.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f7f/1/16/1f60a.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f7f/1/16/1f60a.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f0/1/16/1f60b.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f0/1/16/1f60b.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f58/1/16/1f929.png");">?https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f58/1/16/1f929.png");">?

Hal B/C lukket lørdag den 27. oktober

Hal B2FC lukket lørdag den 27. oktoberVi skal hænge billederne af hverdagen på SLR2

Kære medlemmer

Billederne, som Erik Kundahl var ude og tage i september, skal hænges op på lørdag den 27. oktober. Derfor er hal B/C lukket i tidsrummet kl. 08:00 - 13:00. 

Vi glæder os til at vise jer det færdige resultat :-)

Med venlig hilsen

bestyrelsen

 

 

 

Debatmøde den 25. oktober

Debatmøde den 25. oktober kl. 18 001

Kære medlemmer

Den 25. oktober kl. 18:00 afholder vi debatmøde, hvor vi håber at se så  mange medlemmer som muligt. 

Vi skal også have taget dressur hegnet ind. Vi stiller en trailer frem og håber, i vil give et nap med - jo flere vi er, jo hurtigere er opgaven klaret. Traileren står klar fra morgenstunden, så er i forbi tidligere på dagen, må i meget gerne læsse det på traileren.

Vel mødt til hygge og snak - vi sørger for varm kaffe og kage

De bedste hilsner

bestyrelsen

Arbejde på springbanen den 6. oktober

findsmiley

Lørdag d. 6. oktober fra morgenstunden vil der foregå arbejde med maskiner på springbanen mod hækken.
Medlemmerne henvises til de andre baner.

 

- Bestyrelsen

Spring: Distriktsmesterskab hest, hold

Distriktsmesterskab D2 hest hold C

Distriktsmesterskab D2 hest hold (C)

Den 9. - 11. november holder SLR distriktsmesterskab i spring for hold. Se mere og tilmeld dig direkte på Go

Varsling om generalforsamling 2018

Varsling GF 2018

Kære medlemmer

Vi planlægger at afholde generalforsamling 2018 mandag d. 26. november 2018 kl. 19:00 på Slangerup Overdrev 1A i pavillonen.

Indkaldelsen sendes til medlemmerne pr. mail med nærmere detaljer senest 8 dage før, ligesom indkaldelsen også vil offentliggøres her på hjemmesiden.

Vel mødt!

- Bestyrelsen

Forrygende klubstævne

collage

Tak for et fantastisk klubstævne til alle hjælpere, udvalg og ryttere. Klubstævnet blev rundet af med et brag af en fest.

Har du billeder/video fra klubstævnet og/eller festen, må du meget gerne dele dem i tråden på Facebook 

 

Vi glæder os til næste år

Erik Kundahl kommer på SLR

runch

Kære medlemmer

På onsdag den 12. september kl. 17.00, kommer Erik Kunddahl til SLR for at tage billeder af hverdagen på SLR.

Vi kunne rigtig godt tænke os, at Erik får muligheden for at tage billeder af de mange af de ting der sker på SLR i hverdagen, spring, dressur, oldboys, forældrehygge ved undervisning og de søde ponypiger der skridter af ved siden af hinanden på græsset, som bare ser SÅ fantastisk hyggeligt ud!

I behøver ikke gøre noget specielt, I skal bare komme som I er. Alle er velkomne, både til hest og uden, også selvom man ikke vil med på billederne, vi håber bare på en rigtig hyggelig aften sammen med jer!

Billederne Erik tager skal bruges til at pynte i klubhuset, samt på væggene i begge ridehuse, så vi får noget mere dejligt at se på i hverdagen ?

Vi giver kage og kaffe.

Vi håber, at I vil støtte op om projektet, og at I vil komme og få en hyggelig aften med os 

 

Med venlig hilsen
bestyrelsen

 

 

?

Klubfest 2018

invitation Facebook

Kom til et brag af en fest, når SLR holder den årlige klubfest den 15. september kl. 18:00. 

Der vil være mad, auktion, fodboldkamp og meget mere

Ses vi?

Pris: 125,-

Tilmelding skal ske til: bestyrelsen@slr-rideklub.dk 

Betaling til Mobilepay nr.: 63054

Se her

SLR 5

Et af vores udvalg har fået lavet de flotteste muleposer - selvfølgelig med SLR logo ;-) 

De heldige vindere til vores stævner, vil modtage præmier i vores nye mulepose - kan du ikke leve uden, kan du købe den til 30,- (hele overskuddet går til klubkassen)

5 gode grunde til du skal købe muleposen:

- Den er tæt på uopslidelig, da den er fremstillet i bomuld
- Den er nem at rengøre. Du kan bare smide den i vaskemaskinen 
- Designet er tidsløst og elegant, så den går ikke af mode
- Kan bruges til mange formål; indkøb, til ridetøjet, kan hænge på boksdøren med ting i, til stævne
- Al overskud går direkte i klubkassen, så vi kan lave endnu flere fede ting til dig som medlem :-)

Du kan købe de nye muleposer til vores Klubstævne, som finder sted den 14. og 15. september, eller du kan skrive en mail til: bestyrelsen@slr-rideklub.dk.

C- Stævne med distriktsmesterskab for hold

farmto table

C-stævne med distriktsmesterskab for hold 

Den 13. & 14. oktober holder vi C-stævne med distriksmesterskab for hold. Stævnet er indendørs i hal A og opvarmning foregår i 20x70 ridehus. Se mere om stævnet på Go via dette link. De foreløbige startlister kan ses på live/equipe app dagen før klassen afvikles.

Anmeldelsesfristen er den 5. oktober, derefter opretter vi en venteliste, som du kan finde her - hvis der bliver plads, gives de efter først til mølle princippet. 

Du kan altid kontakte vores dressur udvalg via mailen dressur@slr-rideklub.dk

Vi glæder os til at se jer

SLR´s dressur udvalg

Klubstævne den 14. og 15. september

Klubmesterskab FB spring 2

Klubstævne 2018
Den 14. og 15. septemper afholder SLR Klubmesterskaber i Dressur og Spring.

Læs mere her

 

SLR´s Oldbys hold starter sæsonen op den 5. september

Old Boys

Kære alle

Onsdag den 5. september  kl. 19:00 - 20:00 starter Oldboysholdet op igen, vi rider i hal B/C.

Kom og vær med, om du er skov, dressur, spring elle hyggerytter er underordnet - Yngste rytter er 15 år ældste er 72 år.?

Kom evt. og kig og se hvad vi laver, det er simpelthen for omfattende at skrive her ?

Send en sms til Ina Zetterstrøm mobil 26819442.

VH INA

Nyhed: Klubtøj

klubtøj 1200x581

Vi har indgået et samarbejde med Freka med levering af klubtøj. Vi har sammensat et sortiment til vores medlemmer af klubtøj til både stævner og hverdag - derudover kan du også købe flotte ting til hesten.

Når du køber varer i vores webshop, støtter du samtidig klubben, da vi får points for hvert køb, som vi kan bruge til at købe ting til klubben for. Vi vil løbende udvikle vores sortiment, så det passer til medlemmernes ønsker. Har du en idé eller en forespørgsel, er du altid velkommen til at kontakte bestyrelsen på mail: bestyrelse@slr-rideklub.dk - vi glæder os til at høre fra dig.

Vi opfordrer til at vise klubbens navn ved enhver given lejlighed – klubtøj klæder i øvrigt også hjælpere :-)

Se hele sortimentet her og bestil allerede i dag 

Etablering af automatisk vanding på grusspringbanen

Automatisk vanding på grusspringbanen2

Kære medlemmer,

 Vi har længe arbejdet på en løsning af vores meget støvede grusspringbane.

Der bliver etableret automatisk vanding med dyser, der kan sprøjte ind fra siderne. De kan ikke helt nå midten, så der skal stadig køres lidt med traktoren for det var desværre ikke muligt at finde dyser, der kan sprøjte langt nok. Dyserne bliver koblet på vandingsanlægget i Hal A, hvor vandet også trækkes fra. Alt i alt ser vi meget frem til det, da det bliver et gevaldigt løft i træningsmiljøet omkring springbanen, både for heste og mennesker. 

Vores gravemester har fremrykket tidspunktet, så arbejdet begyndes allerede i morgen, torsdag d. 2. august. Det betyder, at grusspringbanen er lukket for ridning hele dagen. Og der vil også blive gravet en rende henover græsarealet mellem Hal A og grusspringbanen. Vi forventer at renderne bliver dækket til allerede i morgen aften.

Og vi håber, at ryttere, der vil benytte udendørs dressurbanerne ved pavillionnen kan passere, evt ved at skridte igennem grusspringbanen. Spørg venligt vores leverandører om i kan passere, men vær søde, da de knokler og har givet os nogle rigtig gode priser. Der må forventes nogen larm og påstyr ifbm. arbejdet.

Hal B/C og dressurbanen til højre for indkørslen er ledig hele dagen. Hal A er i princippet også ledig, men der kan være larm ifm. at der laves hul ind til vandingsanlægget.

 Til slut kan vi nævne, at vandingsanlægget i Hal B/C også har været efterset og repararet, så det ikke længere drypper fra nogle af dyserne. 

Mvh Bestyrelsen

Græsbanen lukket for alt ridning

græsbanen lukket pga tørke2

Kære medlemmer,

Grundet tørke har græsset det svært, så vi er nødt til at skåne græsbanen så meget som muligt. Derfor er vi nødsaget til at lukke græsbanen for al ridning indtil videre.

Vi holder øje med banen, og så snart vi får regn og græsset gror igen, så åbnes den igen.

Mvh Bestyrelsen

Hal B/C er lukket i tidsrummet kl. 07:00 - 15:00 den 1. august

Service info

 

Tømreren starter på arbejdet med at reparere åsene i hal B/C den 1. august, og derfor vil hallen være lukket for ridning i dette tidsrum.

mvh
bestyrelsen

Ny dressur-underviser

Ny underviser1

Kære medlemmer 

Det er med stor fornøjelse at kunne meddele jer at vi har fået ny underviser. Lene Lindegaard underviser i dressur. Lene er fra Fredensborg, hvor hun sammen med hendes mand Thomas Lindegaard, driver en ejendom med ca. 30 dressur heste. Gennem årene har de opnået mange flotte resultater med deres elever på div. Landshold med mange medaljer. Der undervises på alle niveauer for både pony og hest. (Lene underviser i fremtiden hver mandag) 1 lektion ca. 30 min koster 300,-

Du er meget velkommen til at komme som tilskuer og se Lene undervise. Hvis du allerede nu har besluttet dig og gerne vil have undervisning, så kan du tilmelde dig direkte til Lene på tlf. 50746998

Vi i bestyrelsen håber i vil tage godt imod Lene, og ønsker jer god fornøjelse med ridningen!

M.v.h. bestyrelsen

Annoncer