Opdaterede Coronarestriktioner igen, igen, igen...

InkedCoronaregler 7. dec LI

Kære medlemmer

Der har nu været pressemøde med vores kære Mette F igen igen igen, og det var lang fra et af de positive..

De nye restriktioner træder i kraft fra i dag.

Det betyder for os at;

• Max. 5 personer ved hver udendørsbane og i hvert ridehus, inkl. undervisere, forældre, tilskuere mm.
  • Min. 2 meters afstand, både til hest og til fods.
  • I ridehusene, klubhuset og stalden SKAL mundbind bæres af alle over 12 år, som ikke er til hest eller siddende. (medmindre man er undtaget selvfølgelig)
  • INGEN undervisning i ridehusene.

For at undgå en hver form for forvirring, er her en forhåbentlig udførlig defination af undervisning:

• Undervisning er ligeså snart en rytter får instrukser. Dvs. om man er mor, betalt underviser, ikke betalt underviser osv, spiller ingen rolle.
  • Vi må motionere vores heste for hestevelfærdens skyld, og det indebærer ikke at vi får instrukser. Dette gælder selvfølgelig også headsetudgaven.
  • Ved springning må man få hjælp til at sætte spring op og ned, men ingen instrukser, hverken med ord el fagter.
  • Jer der springer sammen kan selvfølgelig godt råbe, "lodret" som indikation på hvad I gør, for ikke at ride hinanden ned.

Læs meget mere om de nye retningslinjer her

Med venlig hilsen

En samlet (dog adskilt, men inddelt og opdelt, med ansvar uddelt og ingen forfordelt)

Bestyrelse ;)