Championatsvindere 2023

Følg Championatlisten her
Listen opdaters løbende

Vejledning for anvendelse af championatsliste

Championatperioden:
Løber fra 1. september til 1. september.
Deadline for indberetning er 1 mdr. efter resultat er opnået.
Pokaler og præmier overrækkes på klubbens årlige klubfest efter afviklingen af klubmesterskabet, der afholdes i september.
For at modtage en championatspræmie, skal man have et betalt medlemskab i SLR.
Hver ekvipage kan kun blive placeret i eller vinde ét championat om året.

Point:
Der gives point til championatet pr. ekvipage (hest og rytter), kun resultater opnået i klasser, hvor der startes for SLR, tæller med.
Den bedst placerede på hver championatsliste med min.3 indberetninger modtager en vandrepokal fra klubben og en præmie, som er vinderens ejendom efterfølgende.

Pokal:
Vandrepokalen leveres retur til klubben senest 1/9 året efter med indgravering.
Pokalen ombyttes til en ny pokal som vinderen må beholde.

Der er flg. championater i Slangerup Lynge Rideklub:

• Dressur hest
  • Dressur pony
  • Military hest
  • Military pony
  • Spring hest
  • Spring pony

Indrapportering
De opnåede resultater skal indrapporteres til SLR via denne blanket. I kommentarfelt indsættes link til Equipe, som dokumenterer placeringen, samt at der er startet for SLR.
Antallet af point bestemmes efter klassens sværhedsgrad samt placeringen ekvipagen har opnået se tabellen nedenfor.
Stillingen på championatslisterne vil løbende blive opdateret på SLR´s hjemmeside og på vores Facebook side.

Resultater
Der medregnes resultater opnået ved E, D, C og B.
Det er kun individuelle resultater som tæller med, deltager man i en holdkonkurrence, er det kun det individuelle resultat der er opnået i den pointgivende klasser, der tæller med for ekvipagen, og ikke det fælles opnåede hold resultat.

Der gives også point for gennemført/godkendt ridt som følger:

• Dressur: Resultat over 63% uden placering tæller med og giver point svarende til en 5. pl
  • Springning: Fejlfrie runder uden placering tæller med og giver point svarende til en 5. pl
  • Military: Resultat under 45 straf uden placering tæller med og giver point svarende til en 5. pl.
    Terrænspringning medregnes som point i Military championatet med point som “Spring” i tabellen nedenfor.

Klubchampionatet i Slangerup Lynge rideklub gives med point ud fra opnået placering, se nedenfor, og ifølge stævnefaktor.

• Placering ved E og D stævne giver point ifølge tabellen
  • Placering ved C + B stævne giver point ifølge tabellen + 5 point

Indberet til championatslisten her

Tabel til omregning af points