Ridehusene refereres til som:
Hal A (det korte ridehus), og Hal B/C (det lange ridehus)

Anvendelse af ridehallerne:

➤ Ridehallerne skal anvendes i overensstemmelse med ridehusplanen.
➤ Hallerne er lukket for ridning i det omfang der er holdundervisning, stævner eller anden aktivitet
     i klubregi. Er hallerne  lukkede, vil det blive annonceret på vores Facebookside.
➤ Der er lukket for ridning på den pågældende bane når banepleje foregår.
➤ Når du skal til og fra ridehallerne, samt ved på- og afsidning, må det ikke være til gene for
     andre ryttere.
➤ Gør verbalt opmærksom på din ankomst og afgang i ridehallerne.
➤ Dækkener skal lægges i hjørnet ved porten i begge haller (ikke rundt langs barrieren).
➤ Rid således at I mødes venstre skulder mod venstre skulder.
➤ Der skridtes på hovslaget.
➤ Når der er mange ryttere i ridehuset, rides der fortrinsvis på samme volte.
➤ Råben af hesten og unødvendig brug af pisk er ikke tilladt.
➤ Programtræning må fortages under hensyntagen til andre ryttere – vælg evt. tidspunkter, *
     hvor der ikke er andre eller få ryttere i hallen.
➤ Du bedes samle op efter hesten/ponyen inde og ude i de anbragte trillebører.
➤ Tømning af trillebørerne foregår i container ved siden af indgangen til hal A.
➤ Hjelm er obligatorisk for alle ryttere. Sikkerhedsvest er obligatorisk for springryttere under 18 år. 
➤ Ridning skal være afsluttet senest kl. 23, hvor alle ridefaciliteterne lukker.
➤ Sluk lyset hvis du er den sidste rytter.
➤ Der opfordres til, at der ved opvarmning inden undervisning gøres brug af vores udebaner. 
➤ Ved dressurundervisning i hallerne, må der gernes rides under hensyntagning til undervisningen. 

Undervisning:

➤ Undervisning foregår ved instruktører, som anvist på ridehusplanen for ridehallerne.
➤ Når der undervises i hal B/C eller hal A, skal dette foregå i modsat ende af indgangen.
➤ Undervisning/hjælp ved egen instruktør i ridehallerne kan foregå i tidsrummet indtil kl. 15.
➤ Efter kl. 15 kan ryttere med egne undervisere benytte de udendørsfaciliteterne hvor der ikke
     foregår undervisning, se ridehusplan. 
➤ Det er en forudsætning, at den der underviser/hjælper, er medlem af klubben.

Longering:

➤ Det er ikke tilladt at longere i hal A - ej heller i forbindelse med undervisning.
➤ Hal B/C kan anvendes til longering, når der ikke er fast undervisning iht. ridehusplanen.
➤ Longering skal ske i modsat ende af indgang, samt med nødvendigt hensyn til hallens øvrige
     ryttere.
➤ Er der mere end 3 ryttere i hal B/C må der ikke longeres.
➤ Udendørs springbanen kan benyttes til longering indtil udesæsonen starter, se Facebook for
     annoncering af udesæsonen.

Tvivlsspørgsmål afgøres af bestyrelsen

Hent reglementet til print her

Se den aktuelle ridehusplan her

Se mere om faciliteteter her

________________________________________________

Sikkerhedsvejledning

Følgende bestemmelser gælder for ALLE som færdes og / eller rider på SLR´s anlæg.

  • Alle bærer sikkerhedsgodkendt ridehjelm under ridning
  • Alle bærer sikkerhedsmæssigt korrekt fodtøj under ridning og håndtering af hesten
  • Alle under 18 år benytter godkendt sikkerhedsvest ved springning
  • Ridehusreglementet skal følges, det hænger i Hal A, og gælder HELE anlægget.
  • Ingen fastgør sig til hesten ved f.eks. at vikle træktov rundt om hånden eller livet
  • Ingen fører en hest uden træktov eller trense
  • Ingen løber eller råber i nærheden af hesten
  • Ingen rykker/flår/saver hesten i munden med biddet
  • Hjælpemidler såsom pisk, sporer og bid må alene bruges til at vejlede og korrigere hesten i forhold til hestens naturlige adfærdsmæssige reaktionsmønster og indlæringspotentiale og aldrig som straf

Hvis vi skulle være så uheldige at der sker en ulykke:

  • Stands ulykken
  • Giv livsreddende førstehjælp
  • Tilkald den nødvendige hjælp
  • Bliv ved den tilskadekomne indtil hjælpen ankommer  
  • Ved behov for 112, oplys Slangerup Overdrev 1A som adresse til SLR anlægget