Vedr. seneste udmelding fra DRF om de lukkede haller

Kære medlemmer

Vi har i går aftes været i dialog med Dansk Rideforbunds direktør Morten Schram Rodtwitt vedr. forbundets justering af deres udmelding.

I hans mail skriver han bl.a.:

”ALLE i ridesporten bedes læse hele den udmelding vi kom med i dag – hvor vi i særdeleshed appellerer til ryttere og hesteejere til at tage ansvar og respektere myndighedernes anbefalinger og forbud. Og kun i helt særlige tilfælde, med begrundelse i hestevelfærd, søge at gøre undtagelser.

Vi har udmeldt følgende:

• Ridehallerne er som udgangspunkt lukkede for offentligheden
• Vi forstår den store udfordring med varetagelse af hestevelfærden i situationer som denne
• Vi appellerer til at ALLE tænker og handler hensynsfuldt og ansvarligt
• At vi alle i ridesporten rykker sammen og udviser samfundssind og solidaritet med hinanden og med klubberne

Og ja, vi udtrykker – at evt. undtagelser til de lukkede ridehaller skal begrundes med hestevelfærd, og vi beder alle respektere dette, og bakke klubberne op i at man i fællesskab og samarbejde – hvis behovet er der – finder individuelle lokale løsninger.

Ridesporten har nu to store ansvar 1) ikke at sprede Corona-virus yderligere 2) ikke at sætte hestevelfærden over styr.”

citat: Morten Schram Rodtwitt, direktør, Dansk Rideforbund.

I vores tilfælde på SLR vurderer bestyrelsen ikke, at man sætter heste velfærden over styr, da man har mulighed for at benytte en af de 5 udendørs baner i de 10 dage myndighederne har påbudt os at lukke vores ridehaller.

Vi vil gøre opmærksom på, at forbundet IKKE har fået en dispensation fra loven.

bestyrelsen