Er du en god medrytter..?

ER DU EN GOD MEDRYTTER

Det er ikke nogen hemmelighed at der er run på vores skønne ridehuse i hverdagene mellem 16.00 og 20.00, især når der samtidig er springundervisning i det ene, til stor glæde for mange af jer. -Og derfor er det også ekstra vigtigt at huske at være "den gode medrytter" og overholde vores Ridehusreglement.

Vær ekstra opmærksomhed på nedenstående fra Ridehusreglementet:

• Når du skal til og fra ridehallerne samt ved på- og afsidning, må det ikke være til gene for andre ryttere.
  • Gør opmærksom på din ankomst og afgang i hallerne, så vi undgår farlige situationer.
  • Dækkener skal lægges i hjørnet ved porten i begge haller (ikke rundt langs barrieren).
  • Rid således at I mødes venstre skulder mod venstre skulder.
  • Der skridtes på hovslaget.
  • Rid fortrinsvis samme volte, når der er mange ryttere i ridehuset.

Vær ekstra opmærksom på nedenstående fra Ordenreglementet:

• Færdsel til og fra SLR skal ske under hensyntagen til ryttere, der færdes i området både til hest og til fods.
  • Råben og støjen er ikke tilladt.
  • Hestetrailere samt andre køretøjer skal henstilles på de anviste pladser.
  • Parkering foran porte, døre eller andre uhensigtsmæssige steder er ikke tilladt.
  • Opbinding af heste til rækværket omkring ridebanerne er ikke tilladt.
  • Ryttere skal respektere de anvisninger, der gives af ansatte indtruktører, bestyrelsesmedlemmer eller banepasseren.

Fremover vil underviserne, der lader springene stå til næste dag, lægge bommene fra springene ned på jorden efter endt springundervisning, så det er nemmere at ride imellem springene inden næste undervisning starter.

Derudover opfordrer vi til at man som rytter der skal modtage undervising, bruger sin sunde fornuft og så vidt muligt opvarmer og skridter af på udendørsbanerne, hvis muligt.

...Vær en god medrytter, følg reglementerne og vis hensyn...