Husk mundbindet

Corona regler på SLR

Kære medlemmer

Vi har på det seneste både hørt og set, at flere stadig er i tvivl om klubbens Corona-retningslinjer.

Vi smider lige en reminder her, og håber det reder trådene ud.

Forsamlingsforbuddet er stadigt gældende jf. Sundhedsstyrelsens retningslinjer.

Mundbind er påbudt for alle over 12 år i alle indendørs faciliteter, altså både stalden, begge ridehuse og klubhuset. Den eneste undtagelse for at bære mundbind er, når man sidder ned.

Det vil f.eks. sige, at du skal have mundbind på, når du trækker din hest ind, og først må tage det af, når du sidder i sadlen. På samme måde skal du have det på, når du hopper af hesten, og må først tage det af, når du atter er udenfor.

Rundt omkring i klubben er der nu opsat de velkendte blå husk-mundbind-skilte, som en markering for hvor man skal have dem på og som en venlig påmindelse til de glemsomme.

Husk det er ikke SLR eller DRF der laver regler og restriktioner - det er myndighederne. Vi efterlever dem blot. Se Sundhedsstyrelsens side "brug af mundbind" for evt. yderligere info, anbefalinger og undtagelser.